Eerste week van het nieuwe jaar.... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu Eerste week van het nieuwe jaar.... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

Eerste week van het nieuwe jaar....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Januari 2007 | Indonesië, Bali

Zo, nu even wat meer tijd om wat te schrijven.
k heb net even de reacties gelezen. Allemaal (ook als je dacht; ik ga niet ook reageren en een goed jaar wensne ;-) ) heel erg bedankt voor jullie wensen en jullie betrokkenheid!
En ik wil iedereen natuurlijk zo goed mogelijk op de hoogte houden, dus daar komt tie dan!
Het hele team, inclusief alle bagage, is goed aangekomen op de luchthaven van Bali, Denpasar. In deze plaats is een basis van Jeugd met een Opdracht en we sliepen in hele luxueuze bungalows. Het erge gedeelte van de outreach, het slapen onder barre omstandigheden komt misschien nog in Papua, maar tot nu toe, is het echt bijna te goed.
We hebben daar (o jee geheugen...) 2 of 3 dagen doorgebracht. We hebben vooral gewoon informatie gekregen en ook wat van het eiland gezien. Michelle, een van de twee leiders, lag met 40 C koorts op bed, dus ik heb zo goed als mogelijk gezusterd. Alles is nu weer goed met haar gelukkig. Maar het was echt een zegen dat we niet in een vies hok lagen voor haar.
We hebben goede tijd als team gehad. En zondagochtend zijn we om 6:00 vertrokken naar Serigaja (hoop dat ik dat goed schrijf)
Daar aangekomen in het weeshuis, wat er heel erg goed uitziet. De kinderen zijn heel beleefd, maar kwamen wel allemaal op ons af en het was echt niet moeilijk om contact met ze te hebben. We hebben eerst als team wat spelletjes bedacht en hebben de leiding een beetje geholpen in de keuken en met afwassen enzo.
Afwassen gaat echt heel erg grappig. Ze hebben een soort groot washok met een open riool erlangs. Op de afwasvloer wordt alles neergezet en dan op je knieen of op een krukje zitten soppen. het vuil spoelt meteen in het riool, waar ook af en toe een lieve schattige rat langsrent. Ik begin daar wel aan te wennen gelukkig (en ze zijn niet megagroot :-D ).
We slapen in deze plaats niet in het weeshuis, maar in een hotel (wat dus ook echt wel luxueuzer is dan verwacht) dat een paar minuten van het huis weg is.
De afgelopen dagen hebben we met de kinderen spelltejes gedaan, we zijn naar het strand geweest met ze, we hebben wat engelse les (heel minimaal) gegeven en doen crea- bea dingen met ze. De heren van ons team zijn de afgelopen dagen weggeweest om in het nieuwe huis te werken. En ik heb pasgeleden ook die afwasvloer grondig geschrobt. En kwamen zelfs kleine (en wat grotere) beestjes uit de vloer, dus ik ben blij dat ik het heb gedaan, want in huis loop je op blote voeten en in die afwaskeuken dus ook :-)
Gisterenmiddag met de kids naar t strand geweest en vandaag naar een ander weeshuis om daar met kinderen te spelen en hen te vermaken. Soms hebben we geen flauw idee wat we precies gaan doen, dat is aan de ene kant iriitant, want terplekke voel ik me dan niet echt goed voorbereid en mis ik dingen die ik mee had kunnen nemen. Maar aan de andere kant, ga ik gewoon lekker mijn gang en doe mn ding. En helaas moesten we na dit weeshuis langs het strand ;-) De oliebollen heb ik dus inderdaad weer gemist... das heeel erg, maar als we na het werken met de kinderen of zelfs met de kinderen naar het strand gaan, dan zijn de oliebollen snel vergeten :-)
Het is trouwens wel grappig dat Indonesie, na een slechte tijd met de Hollanders, wel een aantal goede Nederlandse dingen heeft behouden. Zo kunnen we gewoon speculaasjes kopen en in de eerste plaats waar we waren (Denpasar) kregen we gewoon hagelslag bij het ontbijt voorgeschoteld! Halleluja! Dit is iets heeeeel belangrijks als je reist.
We hebben als team elke ochtend nu ook tijd met elkaar, elke ochtend is er iemand anders die wat persoonlijks deelt. het is echt fijn om dat zo te doen en de dag goed te beginnen. Dat is echt nodig voor het werk. Eerst zelf de batterij opladen en dan lekker uitdelen van wat God geeft.
Er is nog zoveel om te schrijven, maar ik hoop dat dit in ieder geval een beetje een beeld geeft. Als ik het een beetje goed heb begrepen, gaan we over een weekje richting Papua. We blijven tot zondagmiddag in deze plaats. Op t programma staat nog dat we bijvoorbeeld zaterdag met de kinderen naar hotsprings (warmwater bronnen) gaan. Ik weet niet echt of ik een fan ben van warm water, het is eigenlijk best wel warm genoeg. Als de airco op 25 staat en ik van buiten kom, lijkt t alsof ik bevries. k Slaap s nacht dan ook lekker (bij 25 graden) onder een laken en deken. k ben benieuwd hoe ik straks in februari/ maart nederland ga overleven :-D
Maargoed, zover is het nog niet.

Een hele dikke knuffel &
Blessings
Maaike

P.S. Sas&Frank, k heb jullie sms je ontvangen. Bedankt (hebben jullie ook iets ontvangen?)



Als team gaat er ook een engelse nieuwsbrief uit. Er staat ook wat meer in over nog 2 moeilijke voorvallen (waar ik niet over heb geschreven) Voor engels-lezenden hierbij ook de inhoud van de mail.

Hello friends!
Wow another year has come! We were so blessed to have been able to ring in the new year outside on the balcony of a nearly completed new children's home here on the island of Bali, with about 30 children and staff, oh what joy! We enjoyed excellent Indonesian food that they prepared, our team and the children's home people took turns praising God through dance, a fun skit, worship and then we prayed over each other's groups, asking for the Lord's protection and blessing... Oh, what beauty there is in coming together with brothers and sisters, little ones and older ones from another land!

We arrived here in Bali on Saturday the 30th, we were the last team to leave Singapore, but God still gave us a sweet opportunity to minister in another prison during our last days there. Our team was given 3 hours to speak truth through sharing parts of our stories, a dance, a skit and worship. It was just a special time to just love on this group of about 70 inmates by praying for each of them and hearing some of their stories as well. Again we partnered with an ongoing international ministry called Prison Fellowship, it's so cool to see how these inmates are getting discipled as they serve their time. (oh, and yes we did the Bambelayla!)

Yes, we've been having a good time, but we're also being stretched and challenged, not everything has been fun and games. On the 2 and a half hour plane ride over from Singapore, one of our leaders Michelle started to get sick and ended up having a really high fever of about 40 degrees celsius. She also got a throat infection, thankfully she was feeling heaps better a day later after much prayer and rest.
Yesterday, the 1st of 2007, was a long day for our team... (we've been helping here at a YWAM children's home the last few days)
...yesterday afternoon one of our team members, Beatriz (from Venezuela) started having a hard time breathing, her heart was beating really fast and her left arm started to go numb... so staff quickly took her to a nearby hospital. It turns out that her stomach lining has been eaten away, probably do to too many unfamiliar, spicy foods which her stomach has had a difficult time accepting. She spent last night in the hospital, is in stable condition, is on a limited/special diet and is now resting back where we're staying. We praise the Lord that she'll be okay but it was quite a scare for all of us.
While Beatriz was in the hospital yesterday afternoon the rest of our team began a program that we had prepared for the children, we were playing the second game when one of the guys on our team lifted up little Caleb on his shoulder not realizing that there was a low ceiling fan right above. Yeah, our good time came to a rather abrupt stop... Caleb's forehead had been sliced by the fan... he too was taken to the same hospital for stitches. After each incident we spent time praying together as a group with the children and staff.
We've been wondering how much of all these things are spiritual and how much are just accidents or normal physical conditions... how and where does the spiritual and physical world connect? Well, if anything we're recognizing our desperate need for the Lord, His protection and discernment.
K, my internet time is wrapping up.

How can you pray for us?
-Protection in every way
- Discernment in fighting the spiritual strongholds that are heavy here such as fear (many people live to appease the gods- Bali is highly Hindu, plus there's much ancestor worship and black magic here), corruption, and immorality are also heavy spirits here.
-Sensitivity to know how to love and serve well.

K, you are all loved heaps and thanks for your prayers, we really need them.
The Indonesia Team

  • 04 Januari 2007 - 09:46

    Jan En Hanneke Van G:

    Hallo Maaike, Ook voor jou onze allerbeste wensen voor 2007. We hopen dat dit jaar je mag brengen wat je ervan hoopt. Bedankt voor je uitgebreide verslag iedere keer. Het is goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Maak er iets moois van voor allen om je heen. Gods zegen voor je mooie werk. Liefs van Jan en Hanneke van Groenigen.

  • 04 Januari 2007 - 10:52

    Jani:

    Hey! Leuk om weer wat te lezen! tjonge wat een gedoe zeg... dat met die plafond ventilator heeft Vic er in Nigeria ook erg ingeprent bij me... gebeuren vaak ongelukken mee! Veel doet me aan nigeria denken zeg... ratten in open riolen en al die beestjes... brrr
    Toch wel super he, dat je zo met kindjes bezig bent haha! Succes schatje!

  • 04 Januari 2007 - 13:41

    Mirjam:

    Ha die Maaike,

    Zoals ik lees ben je lekker bezig, mooi zo. Wel enge verhalen over die koorts, maag en hoofd, gelukkig gaat alles weer beter.
    Denk aan je

    doegg

  • 05 Januari 2007 - 13:49

    Laura:

    Sterkte en liefs!

  • 05 Januari 2007 - 14:18

    Sandra:

    Hoi lieverd,

    Leuk weer van je te lezen.
    En een gelukkig nieuw jaar nog!

    Dikke kus, ik mis je..

  • 09 Januari 2007 - 18:04

    Gert:

    he meissie,
    ook voor jou een heel mooi en gezegend 2007. prachtige verhalen van ver weg, missen je wel een beetje. ik krijg de indruk dat jullie het een beetje te goed hebben voor zo'n zware zendingsreis. een enkel ratje, die liet je vroeger samen met de hond uit. soms raakte je er dan eentje kwijt, die op eoigen houtje op pad ging. misschien ben je die wel tegen gekomen. he het ga je goed met je vrienden, doe het goede werk voort en geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

DTS/ Indonesie & Singapore

Zoals je wellicht al weet ben ik aangenomen als student van de Discipelschap Training School (DTS) van
Jeugd met een Opdracht (JmeO). Heel kort samengevat is het doel van de school om God te leren kennen en bekend te maken. Ik ben echt heel erg dankbaar dat ik aan deze school mag gaan deelnemen en ik verlang ernaar om dichterbij God te leven, meer van Hem te genieten en zo te leven dat Hij ook veel meer van mij kan genieten.
De school bestaat uit een periode van ongeveer 3 maanden lesfase in
Amsterdam en een outreach, een periode in het buitenland gericht op toepassing van de eerste lesfase en een concreet dienstbaar zijn en uitdragen van Gods Liefde.
Ik zou het fijn vinden als jij deel wilt uitmaken van mijn supportgroep.
Ik geloof dat de 6 maanden die eraan komen een hele bijzondere periode zullen worden.
Ik vind het allerbelangrijkste het gebed. Weten dat er mensen achter mij
staan en mij in gebed bij God brengen en bidden voor bescherming, wijsheid, kracht, liefde enzovoorts.
Ik wil dan ook proberen met regelmaat een nieuwsbrief te mailen, waarin ik
nieuwe lessen deel, gebedspunten schrijf en jou op de hoogte houd van de
ontwikkelingen.

Een heel verhaal al weer. Ik hoop een beetje duidelijk te hebben gemaakt wat mijn plannen zijn. Daarnaast hoop ik ook dat jij onderdeel wilt
gaan uitmaken van de supportgroep. Meldt je aan als je in de mailinglist wilt staan.
Tot schrijvens!

Blessings
Maaike

Voor degenen die dat graag willen weten bij deze mn rekeningnummer
41 88 63 806
M. Rademaker
te Barendrecht

Voel je alsjeblieft niet verplicht om geld over te maken. God heeft al op zo'n wonderlijke wijze voozien in een baan en een onmetelijke hoeveelheid werk. En ik ben dit jaar ook goed bevriend met de belastingdienst ;-)
ik neem het je echt niet kwalijk als je niets doneert en gewoon lekker de verhalen volgt en voor me wilt bidden
Dat is namelijk veel belangrijker!

Adres
YwaM De Poort
Kadijksplein 18
t.n.v Maaike Rademaker
kamer 232
1018 AC Amsterdam
The Netherlands
020-5302102 of
06-49945754

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2007

terug van weg geweest

01 Maart 2007

presentatie 6 maart

25 Februari 2007

Jakarta

17 Februari 2007

engelse update (team)

16 Februari 2007

WOW
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 179684

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: