Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Februari 2007 | Indonesië, Batavia

Jeeee!! Weer een internetplaats gevonden!
Nu vanuit Jakarta. We hebben een drukke laatste week gehad, maar we zijn nu wel echt aan het afronden.
Het is echt wonderbaarlijk hoe deze eriode is verlopen. We wisten dat we naar Jakarta zouden gaan en onze leiders hadden van God de bevestiging gehad dat we hier echt moesten zjn. maar we hadden geen contacten met Jeugd met een Opdracht in Jakarta of een andere contactpersoon. In de andere plaats waar we waren (Malang) kwamen we met iemand in contact die familie in Jakarta heeft. We zijn heeeel hartelijk welkom geheten door deze familie. Zij hebben hun huis verlaten en aan ons geleend voor deze week. (bizar!) Ze komen elke dag wat extra's te eten brengen, ondanks ons tegenstibbelen :-) Ze wilen ons overal naartoe brengen en uitnodigen voor alle maaltijden, feesten en partijen... De gastvrijheid is overweldigend!
We wisten eienlijk ook niet wat voor werk we zouden gaan doen in Jakarta. We hebben dus met elkaar gebeden en het werd duidelijk dat we eten moesten gaan uitdelen op straat. Nou ligt dat mij wel, dus ik was er erg enthousiast over. We zijn twee dagen achter elkaar de straat op gegaan. Het was echt bijzonder. We hadden niet superveel eten, maar we konden elke keer gewoon met mensen bidden en een grote glimlach zien verschijnen. Het was super.
Het bijzondere was dat we de eerste dag, zodra we uit de bus stapten, een man tegenkwamen die supergoed engels sprak en ons graag wilde helpen en ook ook christen bleek te zijn. Hij was met twee anderen van ons team mee, maar zij hebben een hele goede tijd gehad en 6 mensen hebben hn leven aan Jezus gegeven. Ik was met een ander teamlid naar het spoor gelopen, waar de huisjes vlak langs gebouwd zijn. Er was nog wel op bepaalde plekken zichtbaar dat de overstroming hier was geweest, maar al het water is al een tijdje weg. De man die we hadden ontmoet had na de twee dagen op straat nog een aantal opties om naar scholen te gaan en daar dingen te delen met de tieners. Dus opeens waren onze dagen gevuld!
De tweede dag op straat kwamen we een moslimjongen egen, de redelijk engels sprak en ons helemaal naar kleine steegjes en straatjes leidde. We hebben door hem echt plekken gezien die we anders nooit hadden gevonden.
We vliegen maandag naar Singapore en dan 2 maart vliegen we naar A'dam, waar we 3 maart op een (gesootrd) vroeg tijdstip aankomen. Ik verwacht niet dat er iemand staat te wachten hoor. Jullie zijn wel wekom op de dag van de presentatie en diplomauitreiking die ergens in de week is...
Een gebedspuntje is de gezondeid van ons Finse teamlid. k voel me als teamverpleegkundige erg verantwoordelijk en ik weet het echt niet meer! De dkters hier geloven dat er in totaal 3 redenen zijn voor koorts (die nu al 10 dagen tot 39 - 40 oploopt op de piekmomenten) 1 typhoid , 2 malaria , 3 dengue fever. En aangezien de laatste via bloedtesten zijn uitgesloten, moet het de eerste zijn... Alleen er zijn helemaal geen symptomen die daarop wijzen, maargoed... er is sinds twee dagen antibiotica voorgeschreven die ik ook ken en effectief zou kunnen zijn. Maar als je een gebedspuntje wilt meenemen, graag. De naam van mijn Finse vriendinnetje is Anniina.
O, ik weet dat we in Singapore meer mogelijkheden hebben om foto's te plaatsen en te internetten, dus ik ga snel meer laten horen en ZIEN.
Bedankt voor jullie reacties, k mis jullie ook mijn lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie en betrokkenen!

Blessings en
dikke knuffels
Maaike

  • 25 Februari 2007 - 09:17

    Veronica:

    Jaaaaaah! Ze komt weer naar huis! Woehoe!

    Let's meet soon als je weer in het land bent; gaan we lekker LIVE bijpraten.

    Wees voorzichtig gedurende de laatste loodjes. En enjoy!

    Blue Skies,

    Veronica

  • 25 Februari 2007 - 10:31

    Sarah Jane:

    Joepie! Dan kan ik eindelijk mijn neptante ontmoeten! Het werd tijd, ik ben tenslotte al weer 3 luiermaten verder!

  • 25 Februari 2007 - 12:04

    Gert:

    ik verheug me op je terugkomst. als het inderdaad zo vroeg is dan zien we elkaar in de week. laat wat weten mbt de tijden en dagen van diploma etc. dan kijken wat kan.

    goeie terugreis en we bidden voor jullie finse vriendin

    Gert

  • 25 Februari 2007 - 13:08

    Mirjam:

    ha maaike

    fijn dat je het zo super naar je zin hebt! Maar ook voor ons weer fijn om je binnenkort terug te zien, misschien wel egoistisch, maar ja dan is dat maar zo.
    Je gaat een verlaat smsje ontvangen, maar de satelieten laten hem niet door denk ik.
    Zie je snel.

    deogg

  • 25 Februari 2007 - 13:11

    Zuster Mirjam:

    ha zuster maaike

    ik stuur je via de mail ff info over typhoid

  • 26 Februari 2007 - 10:00

    Marjanne:

    Ik lees wel hoor, maar ik ben tussendoor twee keer een weekje weggeweest en nu een beetje geveld door griep. BLEH! Het is niet dat ik niet aan je denk, maar meer dat mn hoofd vol zit met van alles. Als er dan ook nog eens wat uitkwam.... Tot snel!
    xx Marjanne

  • 26 Februari 2007 - 14:05

    Fieb En Wil:

    Hallo Maaike,
    Wat zal het een enorme overgang voor je worden straks weer in Nerderland te zijn. We vinden het geweldig om met je mee te mogen leven en zullen dat blijven doen tot dat jullie weer op vaderlandse bodem zijn. Daarna zijn we heel benieuwd welke weg er voor jou is weggelegd. Maar we geloven dat je je ook daarin zult laten leiden. Er is zoveel te doen om anderen de weg te wijzen. Dus je hoeft volgens ons niet werkeloos te zijn.Maaike nog veel zegen toegewenst voor jou en allen die bij je zijn.
    We bidden met jullie mee voor jullie zieke vriendin.
    Groetjes Wil en Fieb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

DTS/ Indonesie & Singapore

Zoals je wellicht al weet ben ik aangenomen als student van de Discipelschap Training School (DTS) van
Jeugd met een Opdracht (JmeO). Heel kort samengevat is het doel van de school om God te leren kennen en bekend te maken. Ik ben echt heel erg dankbaar dat ik aan deze school mag gaan deelnemen en ik verlang ernaar om dichterbij God te leven, meer van Hem te genieten en zo te leven dat Hij ook veel meer van mij kan genieten.
De school bestaat uit een periode van ongeveer 3 maanden lesfase in
Amsterdam en een outreach, een periode in het buitenland gericht op toepassing van de eerste lesfase en een concreet dienstbaar zijn en uitdragen van Gods Liefde.
Ik zou het fijn vinden als jij deel wilt uitmaken van mijn supportgroep.
Ik geloof dat de 6 maanden die eraan komen een hele bijzondere periode zullen worden.
Ik vind het allerbelangrijkste het gebed. Weten dat er mensen achter mij
staan en mij in gebed bij God brengen en bidden voor bescherming, wijsheid, kracht, liefde enzovoorts.
Ik wil dan ook proberen met regelmaat een nieuwsbrief te mailen, waarin ik
nieuwe lessen deel, gebedspunten schrijf en jou op de hoogte houd van de
ontwikkelingen.

Een heel verhaal al weer. Ik hoop een beetje duidelijk te hebben gemaakt wat mijn plannen zijn. Daarnaast hoop ik ook dat jij onderdeel wilt
gaan uitmaken van de supportgroep. Meldt je aan als je in de mailinglist wilt staan.
Tot schrijvens!

Blessings
Maaike

Voor degenen die dat graag willen weten bij deze mn rekeningnummer
41 88 63 806
M. Rademaker
te Barendrecht

Voel je alsjeblieft niet verplicht om geld over te maken. God heeft al op zo'n wonderlijke wijze voozien in een baan en een onmetelijke hoeveelheid werk. En ik ben dit jaar ook goed bevriend met de belastingdienst ;-)
ik neem het je echt niet kwalijk als je niets doneert en gewoon lekker de verhalen volgt en voor me wilt bidden
Dat is namelijk veel belangrijker!

Adres
YwaM De Poort
Kadijksplein 18
t.n.v Maaike Rademaker
kamer 232
1018 AC Amsterdam
The Netherlands
020-5302102 of
06-49945754

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2007

terug van weg geweest

01 Maart 2007

presentatie 6 maart

25 Februari 2007

Jakarta

17 Februari 2007

engelse update (team)

16 Februari 2007

WOW
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 1461
Totaal aantal bezoekers 179625

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: