WOW - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu WOW - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

WOW

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 Februari 2007 | Indonesië, Batavia

WAUW!!! Wat kan ik schrijven! In de afgelopen 5 weken is er enorm veel gebeurd en ik heb tot nu toe niet de mogelijkheid gehad om daar iets van te delen. k zit nu helemaal te borrelen achter de computer, maar k weet niet waar k moet beginnen!
Bedankt voor jullie reacties en het doorgeven ook van mn veilige landing in Papua. Het viel qua leefomstandigheden reuze mee om jullie even gerust te stellen.
In Papua zijn we in eerste instantie naar een klein dorpje gegaan, waar we uit een put water moetsen halen en ons mochten douchen in de open lucht. Met 4 golfplaten, dienend als badkamer, was dat een enorm feest voor mij. Over de golfplaten heenkijken in de jungle (voelde aan als OZ Mir). Toiletten bestaan trouwens zowel in woeste gebieden als in geciviliceerde gebieden uit een gat in de grond. Al dan niet afgewerkt met een mooie gepolijste grondpot of gewoon een houten vloertje :-)

In dat dorp hebben we in het huis van de pastor gewoond. We hebben heel veel gelegenheden gekregen om te preken. In Papua hadden we gemiddeld wel 1 dienst per dag. Uiteindelijk kon zelfs ik er niet onderuit en ben ik hierin uitgestapt. (helaas lukte het niet om foto's te plaatsen, k heb leuke filmpjes en foto's van de meeste events!)

We hebben de gelegenheid gekregen om hele persoonlijke dingen in getuigenissen te delen en ook e preken. In Papua hebben we ook echt heel veel gedanst. Heel erg gaaf. Mensen uit Papua lijken een beetje een combi tussen Afrikanen en Aboriginals. Qua dansen hebben ze in ieder geval echt wel de gave om een feestje te maken van elke gelegenheid. En ik leer steeds meer om gewoon ervoor te gaan, helemaal bezweet, maar voldaan te eindigen :-D

We hebben in dat dorp ook wat engelse les gegeven in de school, we hebben wat fysieke arbeid kunnen verrichten, gebeden voor mensen en zelfs ook genezingen mogen zien en horen! Ik sta er zelf nog steeds van verbaasd dat God door ons en door mij heen wil en kan werken. Maar de grote les die ik hierin heb geleerd is dat God niet afhankelijk is van mij, maar ik van Hem!
Vanuit dit dorp zijn we ook naar andere, nog kleinere, dorpjes geweest. Daar ook vooral veel gelegenheid om te preken en te bidden voor mensen.

In een van de kleinere dorpjes hebben we ook allerlei speeltjes uitgedeeld die we vanuit nederland hadden meegenomen. Dat was echt gaaf om te zien! We zijn hier zo'n twee weken geweest en daarna zijn we teruggegaan naar Sentani (relatief grote plaats in papua) Hier leek het alsof ons programma nog drukker werd, maar het was echt heel erg gaaf. We hebben zoveel plekken bezocht, heel veel gepreekt, leuke contacten gelegd, maar ook wel relax-dagen gehad. In de buurt van waar we verbleven was een grote berg met een super waterval. We zijn dus tijdens onze vrije dagen de berg op gegaan. De eerste keer was het gewoon wandelen, maar de tweede keer zijn we een heel stuk hoger gegaan en dat leek af en toe op een klimwand. De mensen van de YWAMbasis die met ons meewaren maakten van lianen een extra houdvast om naar boven te klauteren. en van de terugweg weet ik alleen nog maar dat ik vele malen op mn achterste de berg af ben gegaan.... :-D

We hebben in Sentani heel veel scholen bezocht. k wil graag mn meest bijzondere ervaring delen. t heeft veel indruk op mij gemaakt, maar ik wil niet trots overkomen! Alle eer aan God! We waren uitgenodigd op een school en in Indonesie (maar met name in papua) bestaat het begrip rubbertime. We zijn er achter gekomen dat het niet alleen over tijd gaat, maar ook over aantallen en afstanden enzo... We zouden in 1 klaslokaal de studenten wat mogen vertellen en na gebed was het duidelijk geworden dat ik deze dag iets mocht preken. Na ja... hoeveel studenten passen er in een klaslokaal...? Euhm... zo'n 150 tot 200! Ik was eerst echt heel erg overweldigd bij het zien van deze menigte. Maar al heel snel was ik echt heel rustig en kon ik redelijk relaxed mijn verhaal over identiteit in God vertellen. Ik beschouw die rust zeken niet als van mijzelf, dus nogmaals, God alle eer!
Aan het einde hebben ALLE studenten ons een hand gegeven. Weet je hoe misselijk je wordt van minstens 150 handen schudden ;-)
Wel bijzondere ervaringen dus.

We hebben het als team echt heel erg goed. het is verbazingwekkend, want er zijn echt wel wat dominante persoonlijkheden (inclusief mijzelf) en verschillende interesses in de groep. Maar ik zou niet zonder deze mensen de tijd door willen brengen (k zou wel graag wat vriendjes en vriendinnetjes van me bij me willen hebben om dit ook mee te maken!!) maar het voelt heel erg goed aan, alsof we familie zijn en dat is in zekere zin ook zo.

O nog ff iets anders. Qua voedsel.... ja ik moet hier toch echt ff wat over kwijt... Ik had de hoop en verwachting om iets lichter terug te komen. Maar de enorme overweldigende gastvrijheid en vrijgevigheid van de Indonesische bevolking draagt daar niet aan bij. (veroon nu snap ik waarom er een enorme drang in je zit om je gasten met zoveel mogelijk vol te proppen ;-) ) Probleem is; alles is zo lekker! En ik begin zelfs rijst echt te waarderen. De wonderlijke dingen die je met rijst kan doen lijken oneindig! Maar het is echt bijzonder om te zien hoe mensen die zo weinig lijken te hebben, zoveel willen weggeven en delen. Dat is wel een goede les voor een rijke westerling als ik en ik realiseer me steeds meer dat eigenlijk alles een lening van God is en de vraag aan mij is hoe ik daarmee omga.

O, ja na papua zijn we met 2 tussenstops naar oost-java gevlogen (Surabaya) en we verblijven in Malam (k hoop dat ik dat goed spel...)
Na 1 nachtje in malam, zijn we naar een dorpje in de bergen gereden. Dit was het hoogst gelegen dorp op Java. Lekker fris dus in tegenstelling tot de temperatuur hier over het algemeen. Op de dag van terugreizen hebben we een hele wandeltocht van een paar uur gemaakt langs de Bromo (grote vulkaan) indrukwekkend om dat te zien. k voelde me klein en erg gelukkig :-D

k zie dat dit bericht echt heeeel erg lang begint te worden... er is nog zoveel meer te schrijven, maar k zit bijna 2 uur... ga er een eindje aan breien. Ik wil even sorry zeggen voor het feit dat ik niet alle mails heb beantwoord, k lees t wel en doe mn best, maar er stonden 148 ongelezen berichten in mn mailbox... sorry
En Veronica GEFELICITEERD! (ze gaat trouwen!!!) sorry als dit een geheim was...
Verder een heeeeel hartelijk bedankt voor alle support in gebed en financieel opzicht. Dat is zo enorm belangrijk en waardevol!!

Een hele dikke knuffel &
Blessings
Maaike

  • 16 Februari 2007 - 08:33

    Henrike:

    Hey Maaike, gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Heb zin om real-life bij te kletsen in Singapore! xHenrike

  • 16 Februari 2007 - 10:03

    Marlies:

    Hee Maaike! Ik ben zo blij nu weer wat van je te horen, begon me een beetje zorgen te maken! Je verhalen klinken echt fantastisch..... je bent een gezegend mens :-) I'm proud of you! ook groetjes van Sjoerd en een knuffel van Sarah Jane

  • 16 Februari 2007 - 11:36

    Veronica:

    Hee, daar is ze dan weer! Dat was even geleden zeg. (Geen nieuws is goed nieuws, denk ik dan maar...)

    Leuk om over al je avonturen te lezen. Wanneer kom je weer terug? Dan kunnen we live weer een keertje uitgebreid bijkletsen.

    Enne... lekker he, al dat eten. Heb je nou al ramboetan geproefd? Wel doen hoor voor je daar weggaat!

    Bedankt voor je felicitaties; zorg maar dat je in de zomer van 2008 in Nederland bent want je MOET dan naar ons trouwfeestje komen!

    Tot snel en Blue Skies,

    Veronica

  • 16 Februari 2007 - 13:18

    Jani:

    Jeeee! Een stukkie!
    Leuk om je verhalen te lezen, can't wait for more.
    En Veronica, wat gaaf gefeliciteerd!!!

  • 16 Februari 2007 - 19:17

    Floris:

    God laat zien wie hij is God is goed en vindt het gaaf om je zo enthousiast te horen. Als je nu handelingen gaat lezen snap je er veel meer van.

  • 17 Februari 2007 - 11:45

    Mam:

    lieve schat wat waren we blij iets van je te horen. vond het nu inmiddels niet leuk meer. blij dat je het zo goed hebt en deze ervaring opdoet.houden van je en willen je nu weer een keer in de anmen sluiten kus mam

  • 18 Februari 2007 - 17:35

    Laura:

    Hee Maaike!
    Fijn dat alles goed is!! Geniet ervan met volle teugen! Maar dat doe je wel zo te zien!
    Veel liefs van Laura

  • 19 Februari 2007 - 12:06

    Zwoeper:

    ha die andere zwoeper.

    Goed van je dat je het durfde al dat klimmen en dalen, ik kan me toch zo voorstellen dat het wel eng geweest is, jou kennende.
    Wat een verhaal zeg. Ga het zo nog maar eens lezen.

    doegg

    ps Veronica gefeliciteerd!!!

  • 20 Februari 2007 - 12:58

    Sandra:

    Hey Lieverd!
    Eindelijk! Da's lang geleden. Fijn je weer te lezen. Mooie verhalen. Wanneer kom je weer terug? Kmis je...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

DTS/ Indonesie & Singapore

Zoals je wellicht al weet ben ik aangenomen als student van de Discipelschap Training School (DTS) van
Jeugd met een Opdracht (JmeO). Heel kort samengevat is het doel van de school om God te leren kennen en bekend te maken. Ik ben echt heel erg dankbaar dat ik aan deze school mag gaan deelnemen en ik verlang ernaar om dichterbij God te leven, meer van Hem te genieten en zo te leven dat Hij ook veel meer van mij kan genieten.
De school bestaat uit een periode van ongeveer 3 maanden lesfase in
Amsterdam en een outreach, een periode in het buitenland gericht op toepassing van de eerste lesfase en een concreet dienstbaar zijn en uitdragen van Gods Liefde.
Ik zou het fijn vinden als jij deel wilt uitmaken van mijn supportgroep.
Ik geloof dat de 6 maanden die eraan komen een hele bijzondere periode zullen worden.
Ik vind het allerbelangrijkste het gebed. Weten dat er mensen achter mij
staan en mij in gebed bij God brengen en bidden voor bescherming, wijsheid, kracht, liefde enzovoorts.
Ik wil dan ook proberen met regelmaat een nieuwsbrief te mailen, waarin ik
nieuwe lessen deel, gebedspunten schrijf en jou op de hoogte houd van de
ontwikkelingen.

Een heel verhaal al weer. Ik hoop een beetje duidelijk te hebben gemaakt wat mijn plannen zijn. Daarnaast hoop ik ook dat jij onderdeel wilt
gaan uitmaken van de supportgroep. Meldt je aan als je in de mailinglist wilt staan.
Tot schrijvens!

Blessings
Maaike

Voor degenen die dat graag willen weten bij deze mn rekeningnummer
41 88 63 806
M. Rademaker
te Barendrecht

Voel je alsjeblieft niet verplicht om geld over te maken. God heeft al op zo'n wonderlijke wijze voozien in een baan en een onmetelijke hoeveelheid werk. En ik ben dit jaar ook goed bevriend met de belastingdienst ;-)
ik neem het je echt niet kwalijk als je niets doneert en gewoon lekker de verhalen volgt en voor me wilt bidden
Dat is namelijk veel belangrijker!

Adres
YwaM De Poort
Kadijksplein 18
t.n.v Maaike Rademaker
kamer 232
1018 AC Amsterdam
The Netherlands
020-5302102 of
06-49945754

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2007

terug van weg geweest

01 Maart 2007

presentatie 6 maart

25 Februari 2007

Jakarta

17 Februari 2007

engelse update (team)

16 Februari 2007

WOW
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 179631

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: