Dag dag.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu Dag dag.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

Dag dag....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Laatste berichtje vanuit Amsterdam!
Hierna is het maar afwachten waar we de mogelijkheid krijgen om te mailen.

Ik wil in de eerste plaats iedereen die op welke wijze dan ook meeleeft heel erg bedanken. De gebeden, de bezoekjes, de uitjes, de financiele steun, ik heb het allemaal heel erg gewaardeerd! Ik ben God ook echt dankbaar dat er zoveel mensen achter mij staan, die stuk voor stuk zo bijzonder waardevol zijn en hun eigen inbreng hebben.

De laatste week is nu dus echt in volle gang. Het is een week zonder lesprogramma, dat gaf het idee dat het een rustig weekje zou worden, maar niets in minder waar. We hadden maandag nog wel een gezamelijke les en zijn daarna in de 3 verschillende outreach-teams uiteen gegaan.
Het team dat naar Indonesie gaat vind ik echt geweldig, het is een groep met wat 'oudere' jongeren. In de school zijn een aantal mensen die net van de middelbare school komen en dus rond de 18 zijn, maar ook wat mensen die na hun vervolgopleiding de DTS zijn gaan doen, die rond de 25 zijn. Ik ben steeds heel erg onder de indruk van de 'jonge' mensen. Het is gaaf om te zien hoe zij echt op God gericht zijn en er helemaal voor gaan! Maar ook in mijn team is de passie en wil om ervoor te gaan hoor! Maar het team is wat 'volwassener'. En ik vind mijn teamgenoten en de twee leiders die meegaan fijne mensen!

We hebben dinsdag een hele intensieve dag gehad. We hadden dus geen programma, maar als Indonesie-team zijn we om 8 uur begonnen en we hebben met elkaar gedeeld wat onze sterke en zwakke punten zijn, waar we ons aan kunnen irriteren, wat we moeilijk vinden en ons onzeker over kunnen voelen. Een hele waardevolle ochtend. Daarna hebben we in de middag met elkaar drama-stukken uitgekozen en geoefend. Daarna ben ik gaan koken en kreeg ik bezoek van Olaf en in de tussentijd gingen we met het team een film kijken over een zendeling in Papua (Peacechild). Ok dat paste dus niet in de gegeven tijd :-D Na het eten lekker even naar buiten geweest, rondgewandeld door Amsterdam.

Woensdag heb ik lekker de tijd voor God en mezelf genomen. 's middags door weer en (heel veel) wind de stad in om nog wat inkopen te doen. Er zijn nog steeds wat kleine dingetjes die ik moet aanschaffen voor de reis. Van 2 tot 4 dans-repetitie. Daar moet ik even wat meer over kwijt...
Ik ben namelijk zelf niet echt een danser en heb ook niet een typisch dans-uiterlijk of gevoel voor dans... maar aangezien dat voor God niet zo'n probleem is :-) en Hij er gewoon van kan genieten als ik lekker bezig ben... ben ik mee gaan doen met een soort streetdance/ hiphopachtige dans. En om heel eerlijk te zijn, ik vind het nog leuk ook!
Het plan was dat we om 5 uur zouden beginnen met de avondmaaltijd, waarbij iedereen 2 personen mocht uitnodigen. Dit liep wat uit, maar mijn lieve vriendinnetje Jani was gekomen en we hebben lekker zitten kletsen en na het eten was de uitzegendienst, die goed was.

Donderdag was de grote schoonmaakdag. Het gebouw heeft als het ware even een grote beurt gehad. Ik had dus lekker verrimpelde handjes van al het schoonmaaksop :-D Daarna nog wat inkopen gedaan. Vandaag hebben we nog wel een gezamelijke les gehad en de vaccinaties en malariapillen opgehaald. En dan pakken! Alles wat niet meegaat wordt in dozen opgeslagen en m'n backpack wordt waarschijnlijk weer een aantal keer in- en uitgepakt.

Ik moet zeggen dat ik het nog niet helemaal kan vatten dat het er echt van gaat komen. Dat is zoiets raars, maar m'n ervaring is dat ik pas op Schiphol besef dat ik er echt niet ben de komende kerstperiode en mijn vrienden en familie pas weer in maart 2007 ga zien. Het is dus rustig aan aan het zinken.

Ik zie echt uit naar de outreach. Op het ene moment heb ik het idee dat ik in zoveel dingen tekort schiet en vraag ik me af wat ik ga doen. Maar juist als ik tekort schiet, kan God door mij heen wonderbaarlijke dingen doen. Dat is iets waar ik steeds aan vast wil en moet blijven houden. Een mooie one-liner die hier wel eens langskomt; If you do the possible, God will do the impossible (als jij datgene doet wat binnen je mogelijkheden ligt, dan zal God het onmogelijke doen)
Het geeft een houding weer waarin je wel actief bent, maar ook afhankelijk van God. Een houding waar ik naar verlang.

Het is een heel verhaal geworden en er is nog veel meer te vertellen. We hebben bijv het schema voor de 3 weken in Singapore gekregen. Die zijn lekker volgepland met allerlei bijzondere en leuke dingen. Ik ga ervan uit dat ik nog wel eerste ervaringen zal kunnen delen vanuit Singapore, dat hoop ik wel te doen in ieder geval.

Dit is dus waarschijnlijk de laatste mail vanaf Amsterdamse bodem. maar ik neem jullie mee in gedachten.

Een dikke knuffel &
Blessings
Maaike

Zie vorige bericht voor gekke foto's :-D

  • 08 December 2006 - 21:09

    Marjanne:

    Maaikie, tis er de laatste tijd niet meer van gekomen om je te bezoeken. Gelukkig hebben we elkaar nog wel een aantal keer gezien tussen april en nu :-) Als je straks terugkomt moet je echt een jaar gewoon normaal thuisblijven hoor! *kijkt streng*

    Pas goed op jezelf en ik denk aan je. Je magneetje van de vorige keer hangt nog op de koelkast dus!

    Heel veel liefs en een kus,
    Marjanne

  • 08 December 2006 - 22:51

    Carin:

    He, nu heb ik het gevonden hoor ! Ja, zie je een echte onwetendheid wat computers betreft. Heb ik dus een berichtje in de chatbox zitten schrijven.......dom.......
    Nu weet ik niet of jij dat kan lezen en of het er nog staat. Dus nogmaals: al heel lang was ik het van plan, maar nu dus eindelijk tijd gemaakt om je site te bekijken. Hardstikke leuk ! Gelukkig (dat hoop ik tenminste)kan ik je nog net heel veel succes, plezier, geluk en een goede reis toewensen !

    Heel veel groetjes, Carin
    (+ Norbert en kids).

    PS: ga je reis nu volgen hoor !

  • 09 December 2006 - 15:26

    Margriet:

    Hai Maaike,
    bij deze alvast heel veel geluk,gezelligheid,gezondheid en niet te vergeten Gods zegen tijdens je reis. Ik hoop dat het een hele mooie en leerzame reis mag worden! Maar ik denk dat dat wel goed komt!!

    Groetjes Grietje

  • 09 December 2006 - 18:17

    Wolter Smit:

    Geweldig om je zo te volgen.
    Een hele fijne en gezegende tijd toegewenst en we vinden het geweldig dat je dit doet.
    Groeten ook van Letta

  • 09 December 2006 - 18:28

    Veronica:

    Hallo,

    Daar ga je dan weer...

    Ik vind het jammer dat we elkaar niet meer live hebben kunnen zien voor je vertrek. Nah ja, het is niet anders.

    Wees voorzichtig en maak er wat van!

    Laten we vooral aan elkaar blijven denken; ook bij mij hangt het magneetje nog aan de koelkast.

    Alvast hele fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar!

    De allerbeste wensen en zoals gewoonlijk natuurlijk ook BLUE SKIES!!!

    Heel veel liefs van mij en René!

  • 10 December 2006 - 09:05

    Jan En Hanneke:

    Ik weet niet of je dit nog leest vandaag, maar op de valreep willen we je nog een goede en gezegende reis toewensen en hopen dat je veel goeds mag ontvangen waar je ook gaat en nog veel meer goeds mag uitdelen . We horen graag van je hoe het in Indonesie gaat. Sterkte en maak er iets moois van en kom weer heelhuids in ons midden. Fijne Feestdagen waar je ook bent en voor het komende jaar alle goeds toegewenst van Jan en Hanneke.

  • 10 December 2006 - 18:53

    Mirjam:

    ha die zwoeper

    Ik wens je nogmaals een goede reis!! Al weet ik dat je dit voor je vliegt niet meer leest, maar je weet het maar nooit; wil je tegen je naastepasagier-groepsgenoot wel even van te voren zeggen dat je een lekker pilletje heb ingenomen om lekker te kunnen slapen in het vliegtuig??? Want dat is wel zo prettig om te weten, spreek ik uit eigen ervaring... als je begrijot wat ik bedoel.

    Dag zwoeper

    PS, maak maar veel 'mirjamfoto's'=onzinnige -vele-van-hetzelfde...

    doegg

  • 10 December 2006 - 20:44

    Jani:

    Nou daar hangt ze dan al een half uur in de lucht! Volgens t internet keurig op tijd vertrokken! Ben heel benieuwd hoe je t gaat hebben schatje!
    Denk aan je
    x siep

  • 11 December 2006 - 21:25

    Fieb En Wil:

    Hallo Maaike,
    Dank voor het toezenden van al je verslagen en gebedsbrieven. Al hoor je niet altijd iets van ons. We denken wel regelmatig aan je in onze gebeden.
    We wensen je een heel goede tijd toe en hopen dat je weer heel veel zult leren , maar ook dat je voor velen tot zegen mag zijn. Heel veel sterkte en het allerbeste gewenst.
    nl. Gods zegen .
    Groetjes Fieb en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

DTS/ Indonesie & Singapore

Zoals je wellicht al weet ben ik aangenomen als student van de Discipelschap Training School (DTS) van
Jeugd met een Opdracht (JmeO). Heel kort samengevat is het doel van de school om God te leren kennen en bekend te maken. Ik ben echt heel erg dankbaar dat ik aan deze school mag gaan deelnemen en ik verlang ernaar om dichterbij God te leven, meer van Hem te genieten en zo te leven dat Hij ook veel meer van mij kan genieten.
De school bestaat uit een periode van ongeveer 3 maanden lesfase in
Amsterdam en een outreach, een periode in het buitenland gericht op toepassing van de eerste lesfase en een concreet dienstbaar zijn en uitdragen van Gods Liefde.
Ik zou het fijn vinden als jij deel wilt uitmaken van mijn supportgroep.
Ik geloof dat de 6 maanden die eraan komen een hele bijzondere periode zullen worden.
Ik vind het allerbelangrijkste het gebed. Weten dat er mensen achter mij
staan en mij in gebed bij God brengen en bidden voor bescherming, wijsheid, kracht, liefde enzovoorts.
Ik wil dan ook proberen met regelmaat een nieuwsbrief te mailen, waarin ik
nieuwe lessen deel, gebedspunten schrijf en jou op de hoogte houd van de
ontwikkelingen.

Een heel verhaal al weer. Ik hoop een beetje duidelijk te hebben gemaakt wat mijn plannen zijn. Daarnaast hoop ik ook dat jij onderdeel wilt
gaan uitmaken van de supportgroep. Meldt je aan als je in de mailinglist wilt staan.
Tot schrijvens!

Blessings
Maaike

Voor degenen die dat graag willen weten bij deze mn rekeningnummer
41 88 63 806
M. Rademaker
te Barendrecht

Voel je alsjeblieft niet verplicht om geld over te maken. God heeft al op zo'n wonderlijke wijze voozien in een baan en een onmetelijke hoeveelheid werk. En ik ben dit jaar ook goed bevriend met de belastingdienst ;-)
ik neem het je echt niet kwalijk als je niets doneert en gewoon lekker de verhalen volgt en voor me wilt bidden
Dat is namelijk veel belangrijker!

Adres
YwaM De Poort
Kadijksplein 18
t.n.v Maaike Rademaker
kamer 232
1018 AC Amsterdam
The Netherlands
020-5302102 of
06-49945754

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2007

terug van weg geweest

01 Maart 2007

presentatie 6 maart

25 Februari 2007

Jakarta

17 Februari 2007

engelse update (team)

16 Februari 2007

WOW
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 179630

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: