eerste week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 December 2006 | Singapore, Singapore

Ben ik weer!
t begint een beetje te wennen om in Singapore te zijn. De jetlag is ook een beetje over aan t gaan en we hebben gisteravond zowaar ons eerste 'optreden' gehad.
Het was al aan ons gevraagd toen we in Amsterdam waren of we het zagen zitten om een soort drama, zang en dans iets te doen tijdens de kerstdagen. Ze hebben in Singapore van de 16e tot de echte kerstdagen (k weet niet precies tot welke kerstdag) overal in de stad optredens. Na ja, ik had me samen met Susanne (een leuke meid uit t Indonesie-team) opgegeven om het geheel te coordineren. In Amsterdam hebben we al geoefend voor de dans en de drama's, maar het zingen was nog een groot drama tot drie dagen geleden. Dat was dus best wel spannend.
Met heel veel oefenen de afgelopen dagen hebben we dus wat aardigs in elkaar gedraaid. En gisteravond hadden we dus twee keer een half uur optreden. Het eerste optreden was nog wat onwennig en wat van het doorgaand wandelverkeer afgelegen, maar t was wel OK. Maar het tweede optreden was echt op een van de drukste winkelstraten. Mensen moesten dus wel afremmen en bleven veel sneller stilstaan omdat ze om het podium en de massa heen moesten :-)
Het was echt heel erg grappig, we sloten af met een lied met bewegingen en het was de bedoeling dat mensen spontaan mee zouden gaan doen, maar daar zijn mensen in Singapore niet zo op ingesteld. Uiteindelijk waren er toch wel wat mensen die mee gingen doen na wat aanmoediging en we hebben daarna ook echt hele fijne gesprekken met mensen gehad. t Was echt een goede avond!
O ja, de afgelopen week heeft elk team een aantal uur taallessen gehad. Dat was echt leuk! We hebben ook een kerstlied in t Indonesisch gezongen en daar werden een aantal mensen heel enthousiast van en gingen meezingen. De studie werpt dus z'n vruchten af ;-)
Aanstaande maandag hebben we nog een keer een uur optreden en woensdag gaan we op bezoek in de gevangenis. Lekker ironisch dat het veel moeite kost om in de gevangenis te komen voor ons, terwijl het anderen moeite kost om er niet in te komen. Nou heb ik trouwens het idee dat er veel meer boetes worden uitgedeeld dan mensen naar de gevangenis worden gestuurd. Ik ontdek elke dag weer nieuwe dingen waar een hoge boete op staat. Bijvoorbeeld het spugen op straat of het over de gele lijn op het tramstation stappen of het eten van wat dan ook in de tram.... allemaal boetes van 500 dollar of meer. Ik hoop dus heel hard dat ik niet binnenkort om sponsors moet gaan vragen :-D voor de meest 'normale' staan boetes!
Maargoed. De afgelopen week hebben we best wel aardig wat tijd als team doorgebracht, dat is heel goed! We hebben ook hele fijne lessen gehad; superverhalen van de mensen van de basis van YwaM in Singapore. Echt heel erg bemoedigend en inspirerend. In de teamtijd gaan we ook veel met elkaar bidden en vragen we simeplweg wat God wil. Het is voor mij echt super om op zo'n praktische manier met God te leven. Door de dingen van de dag gewoon heel simpel in Zijn handen te leggen en dan ook te geloven dat Hij doet wat het beste is. Vooral achteraf blijkt dan dat het ook het beste was, ook al leek het niet zo.
Zo hebben we ook met het maken van het programma Gods leiding gevraagd. En omdat het publiek tijdens het eerste optreden niet helemaal uit z'n dak ging waren er een aantal mensen die het programma wilden veranderen. Uiteindelijk hebben Susanne en ik ervoor gekozen om het te laten zoals we het 'samen met God' hadden opgezet. Het tweede optreden was echt super. Maar ook al hebben wij dat misschien minder gemerkt, het eerste heeft ook zijn bedoeling gehad.
Er zijn zoveel dingen te schrijven... over het weer, over het eten...Ok heel kort dan...
Het is echt lekker regentijd, volgens mij is dat heel goed hydraterend voor je huid ;-) het is op een podium niet super, maar pasgelden zijn we met een hele groep in de regen op het veld bij het hostel gaan voetballen. Echt totaal onder de modder van dat veld, maar t was wel gaaf en zelfs via het voetbal leggen we contacten met anderen.
Verder is het eten redelijk goed te doen, niet al te spicy. Je kan er zelf echt voor kiezen om wat pittigs erbij te nemen, dat hoeft dan niet zo nodig van mij.. verder is er overal heerlijk tropisch fruit voor bijna geen geld en natuurlijk minstens twee keer per dag rijst :-D
Mocht je een dringende vraag hebben, zet m gewoon in je reactie. Ik hoop jullie in ieder geval weer even geupdate te hebben.

Een hele dikke (zweterige) knuffel
& Blessings
Maaike

  • 17 December 2006 - 12:56

    Gert:

    hé fijn te horen dat het zo goed gaat. we leven hier heel erg met je mee. de groeten van iedereen uit Treebeek. blijf je trouw vasthouden aan God en zijn wil, je weet dan komt het goed. wel een beetje rustig zo zonder jou met Kerst voor de deur, volgend jaar beter zullen we maar denken.
    de tijd voor Indonesie nadert nu snel, alvast heel veel zegen voor het werk in Singapore en op Bali en Java.
    In gedachten bij je...

  • 17 December 2006 - 13:19

    Mirjam:

    Misschien kun je straks wel, als je terug bent, bij joop werken in luxor... Hoe smaakt de ananas daar, want jou kennende moet je daar toch wel wat van op hebben...o ja en nog een tip uit betrouwbare bronnen (ikzelf dus)je weet he, je mag lang gebruik maken van je jetlegprobleem...:-)

    Doegg

  • 17 December 2006 - 13:22

    Ramon:

    Leuk om te lezen! En erg mooi dat jullie zang & dans gebeuren werkt! :) Worden er ook filmpjes van gemaakt? Die wil ik namelijk wel zien! :)

    Veel Plezier nog!

    Toedels,
    Ramon

  • 17 December 2006 - 18:29

    Letta Smit:

    Ha Maaike,
    Fijn dat je zulke positieve berichten kan sturen. Wij wensen je veel zegen op je werk en hetzelfde natuurlijk voor de komende kerstdagen.

  • 17 December 2006 - 21:53

    Mam:

    een fijne zondag gehad met de lofprijzingsdienst heb intens voor je gebeden dat het alemaal gaat zoals God het met je voor heeft Geniet er ook maar ergvan dit komt nooit meer terug deze ervaring dus toi toi toi dikke kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

DTS/ Indonesie & Singapore

Zoals je wellicht al weet ben ik aangenomen als student van de Discipelschap Training School (DTS) van
Jeugd met een Opdracht (JmeO). Heel kort samengevat is het doel van de school om God te leren kennen en bekend te maken. Ik ben echt heel erg dankbaar dat ik aan deze school mag gaan deelnemen en ik verlang ernaar om dichterbij God te leven, meer van Hem te genieten en zo te leven dat Hij ook veel meer van mij kan genieten.
De school bestaat uit een periode van ongeveer 3 maanden lesfase in
Amsterdam en een outreach, een periode in het buitenland gericht op toepassing van de eerste lesfase en een concreet dienstbaar zijn en uitdragen van Gods Liefde.
Ik zou het fijn vinden als jij deel wilt uitmaken van mijn supportgroep.
Ik geloof dat de 6 maanden die eraan komen een hele bijzondere periode zullen worden.
Ik vind het allerbelangrijkste het gebed. Weten dat er mensen achter mij
staan en mij in gebed bij God brengen en bidden voor bescherming, wijsheid, kracht, liefde enzovoorts.
Ik wil dan ook proberen met regelmaat een nieuwsbrief te mailen, waarin ik
nieuwe lessen deel, gebedspunten schrijf en jou op de hoogte houd van de
ontwikkelingen.

Een heel verhaal al weer. Ik hoop een beetje duidelijk te hebben gemaakt wat mijn plannen zijn. Daarnaast hoop ik ook dat jij onderdeel wilt
gaan uitmaken van de supportgroep. Meldt je aan als je in de mailinglist wilt staan.
Tot schrijvens!

Blessings
Maaike

Voor degenen die dat graag willen weten bij deze mn rekeningnummer
41 88 63 806
M. Rademaker
te Barendrecht

Voel je alsjeblieft niet verplicht om geld over te maken. God heeft al op zo'n wonderlijke wijze voozien in een baan en een onmetelijke hoeveelheid werk. En ik ben dit jaar ook goed bevriend met de belastingdienst ;-)
ik neem het je echt niet kwalijk als je niets doneert en gewoon lekker de verhalen volgt en voor me wilt bidden
Dat is namelijk veel belangrijker!

Adres
YwaM De Poort
Kadijksplein 18
t.n.v Maaike Rademaker
kamer 232
1018 AC Amsterdam
The Netherlands
020-5302102 of
06-49945754

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2007

terug van weg geweest

01 Maart 2007

presentatie 6 maart

25 Februari 2007

Jakarta

17 Februari 2007

engelse update (team)

16 Februari 2007

WOW
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 179661

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: