laatste lesdag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu laatste lesdag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

laatste lesdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag de laatste dag les, zittend in een lokaaltje. Alhoewel gisteren hebben we niet de hele dag in een lokaal gezeten, we hebben de vlammen getrotseerd. Dat was spannend en (naar mijn mening) gaaf. Er was een groep meiden die er tegenop zag, het was mooi om te zien hoe we als team functioneerden en klaarstonden voor elkaar.
k heb net de laatste test gedaan en kreeg meteen te horen dat ik die ook had gehaald. pfff..
Vanavond hebben we de praktijktest van watersurvival, daar zie ik ook wel naar uit. En dan.... dan is het bijna voorbij.
De eerste drie weken was echt gericht op geestelijke groei en ik heb er veel aan gehad. Het was wel wennen en vaak kijken naar m'n 'check-your-attitude-kaartje' van Jani. Maar het heeft bijgedragen tot een stukje groei. Ook ten opzichte van het werk aan boord zie ik een groei. Het lijkt erg romantisch, maar de nadelen van het leven in een gemeenschap van 450 man zijn duidelijk weergegeven. Niet om af te schrikken, maar wel om een realistisch beeld te geven. Een mooie beschrijving vond ik het volgende voorbeeld; hoe leuk is het om 24/7 samen te leven met je vrienden, familie, collega's, kerkgenootschap en je huisbaas? hmmm... misschien toch minder romantisch dan het in eerste instantie lijkt. Maar ik zie er wel naaruit om in oktober naar het schip af te reizen.
De afgelopen week was iets waar ik echt naar uitzag. Ik heb voor mijn gevoel echt heel veel geleerd over het leven aan boord van een schip. Het is echt anders dan een gewone woning en het heeft zijn eigen risico's. Wat betreft het schip voel ik me ook een stuk beter voorbereid.
Al met al een indrukwekkende en leerzame tijd.
Super om te merken hoe velen meeleven! Ik zie er ook wel weer naar uit om in ons kikkerlandje te zijn.

Een dikke knuffel &
Blessings
Maaike

  • 17 Juli 2009 - 20:00

    Maaike:

    P.S. op facebook staan megaveel foto's... voor degenen die op facebook bekend zijn.

  • 17 Juli 2009 - 20:15

    Laura:

    Ha die Maaike!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en gefeliciteerd met het behalen van je tests!!
    Nog even.... Succes met de watersurvival!

    Laat je AUB even je vluchtnummer en aankomsttijd nog even definitief weten?
    Kus,
    Laura

  • 17 Juli 2009 - 20:26

    Mirjam:

    You rock! Goed joh van die test en ook van de dingen die je allemaal geleerd hebt.
    Ga je maandag meteen de nachtdienst in? Dan zie ik je hoop ik nog ff. Kan ik nog meer horen...als je daar puf voor hebt.

    Nou relaxse nog ff en alvast een hele goeie vlucht!

    ps het huis is helemaal schoon. :D
    X

  • 17 Juli 2009 - 20:40

    Mirjam:

    Je komt BIJNA thuis jeeeeeeeee, zo nu ff je stuk lezen

  • 17 Juli 2009 - 20:42

    Mirjam:

    In ons kikkerlandje valt het wel mee wat betreft de kou.....

    Ik zie je snel weer, MAAR geniet nog even heerlijk van de laatste (leerzame) dagen!

    doeidoei

  • 18 Juli 2009 - 09:17

    Gert:

    hoi lieverd. Fijn dat je straks weer thuis bent. Een goeie reis terug en we bellen gauw, dikke kus pap

  • 18 Juli 2009 - 10:38

    Jani:

    Bijna bijna! En nu is t hier vies weer...

  • 18 Juli 2009 - 12:15

    Marga:

    Gefeliciteerd met het behalen van de test. Ik verheug me er op dat je toch weer gauw op Nederlandse bodem ben. Goeie vlucht en tot maandag.
    Kus Mam

  • 18 Juli 2009 - 15:01

    Arjette:

    Nou welkom home zal ik maar zeggen. Wie weet zie ik je nog ergens. Sterkte met de overschakeling
    groet Arjette

  • 18 Juli 2009 - 15:39

    Ernestina:


    Zomaar even een dikke knuffel van mij.

  • 19 Juli 2009 - 12:04

    Daniëlle:

    Wauw, het zit er op! Goed gedaan, met die tests en je leert er een hoop van!
    k Hoop je snel weer tegen te komen, na je vliegreis.

    Groetjes, Daniëlle

  • 19 Juli 2009 - 17:16

    Bas & Michelle :

    Goed hoor, dat je alles gehaald heb. Je zal tzt er goed klaar voor zijn. God geeft je alle genade die je nodig hebt! goed reis weer terug.

  • 19 Juli 2009 - 19:38

    Mirjam:

    Goede reis!!! En ga heel veel filmpjes kijken in het vliegtuig!

  • 20 Juli 2009 - 17:16

    Jan En Mary:

    Hoi Maaike,

    Fijn dat alles goed verlopen is.

    We zien elkaar spoedig ?

    Goeie terugreis,

    Gods Zegen.

    jan en mary

  • 31 Juli 2009 - 10:54

    Marcel:

    ha Maaike!
    net terug van een kampeervakantiereis (met de caravan rond de Alpen) lees ik je verhaal. gewèldig dat je door de test bent heengekomen, net als al die andere testen in je leven...!
    veel sterkte je gewenst met de `overgang` vanuit het Amerikaanse in de Nederlandse situatie! ik hoop je gauw weer ns te zien. hartelijke groetjes, Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 179606

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: