het gaat weer beginnen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu het gaat weer beginnen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

het gaat weer beginnen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Juni 2009 | Nederland, Dordrecht

Tjonge, de site was digitaal een beetje stoffig geworden, maar hij doet het nog :-D
Voor sommigen is het al lang bekend, voor anderen komt het misschien als een verrassingsbericht, maar ik mag weer op reis.
Als je mijn profiel doorleest, zie je het hele verhaal.
Ik ben nu nog aan het werk, zit nog even in de nacht en vlieg volgende week vrijdag naar Texas, USA.
Hier zal ik een cursus volgen die bedoeld is als voorbereidende tijd voor het werken bij de Mercy Ships.

Het begint nu echt wel te kriebelen en de datum van vertrek komt heel snel dichterbij.
Aan de ene kant ben ik wel benieuwd hoe het zal zijn. k heb een mooie planning ontvangen met indeling van de dagen. De laatste week is de meest spectaculaire met fire fighting en water survival.
Maar de eerste weken zullen ook echt wel heel goed zijn met tijd van les, bezinning, voorbereiding, kijkend naar wat God zal gaan doen en al heeft gedaan.

Ik vind het ook wel erg spannend, alleen weggaan en alleen dus ook de nieuwe ervaringen opdoen.
Aan de andere kant heb ik ook gemerkt hoe makkelijk contacten ontstaan.

Het avontuur gaat dus beginnen en ik hoop dat je met plezier mee zult lezen en leven!

Blessings
Maaike

  • 11 Juni 2009 - 17:02

    Gert Jan :

    Hey Broodnodigzus,

    Heel veel suc6 en veel zegen daaro. Je gaat idd doen wat je het beste kunt: mensen helpen. Supergaaf en dat voor 2 jaar mooi hoor. Ikke ben benieuwd hoor! Ik ga je volgen...

    groetjes,

    Gert Jan

  • 11 Juni 2009 - 17:12

    Ernestina:

    Hoi Maaike

    Wat gaaf!!
    Zeker weten dat ik je ga volgen!!

    Ik kan je helaas persoonlijk geen gedag meer zeggen!!

    Ik wens je heel veel kracht wijsheid en Gods onmisbare zegen toe!!

    Lieve groet en een dikke knuffel van Ernestina.

  • 11 Juni 2009 - 17:54

    Mirjam:

    Ha ha
    Je hebt zeker net iets nuttigs gedaan. Leuk om te lezen....allemaal erg spannend!
    liefs
    je huisgenoot

  • 11 Juni 2009 - 18:05

    Arjette Sakko:

    Hoi Maaike,
    Een hele goede voorbereidingstijd in de USA. Ik hoop dat je leuke kontakten maakt en veel van God en je werk mag leren. Veel zegen groetjes Arjette

  • 11 Juni 2009 - 19:20

    Marjolein:

    Hai Maaike!

    Fijn dat we je weer kunnen volgen! We wensen je heel veel plezier en Gods zegen bij al je voorbereidingen en werkzaamheden.

    Liefs,

    Tom, Marjolein
    Jeffrey en Mirjam

  • 11 Juni 2009 - 19:58

    Nico En Hille:

    Hoi Maaike
    Het gaat dus nu echt beginnen, wij bidden dat je een hele fijne tijd gaat krijgen daar bij Mercy ships en dat je tot zegen mag zijn voor de mensen die je gaat ontmoeten

    Blessings

  • 11 Juni 2009 - 20:25

    Wessel:

    Hoi Maaike leuk om op deze manier te horen hoe het gaat! Mijn vrouw en ik wensen je Gods zegen toe in amerika. We bidden je Gods bescherming toe Hij is je voor en achterhoede!

    Groetjes Eline en Wessel

  • 12 Juni 2009 - 08:16

    Wilma:

    Hoi maaike ben ik dan de enige die eigenlijk wat egoistisch is???
    Ik zal je vreselijk missen.
    en ik zal je op de voet volgen.

    groetjes

  • 12 Juni 2009 - 10:34

    Mirjam/zwoepie:

    Hee mag ik mee???

    bevallen de nachten een beetje?

    al 1 record verbroken ;-)

  • 12 Juni 2009 - 11:31

    Bas:

    Super, Super.
    Gaaf om te zien dat je in je bestemming wandelt. Kvind het een voorrecht dat ik erbij was toen je in Indonesie de openbaring kreeg over het schip twee jaar geleden. En nu is het dan zover! Enjoy God, enjoy life,
    Bas & Michelle

  • 12 Juni 2009 - 13:02

    Afke Den Hollander:

    De site is weer 'standby'Ik zal je volgen.
    Groeten,
    Afke

  • 15 Juni 2009 - 18:59

    Jani:

    Goed dat je weer online bent schatje. En lekker van start met de voorbereidingen... helemaal voor t echie.
    Ik vind het zo gaaf dat je het gaat doen, de kans krijgt, maakt en neemt oid. Ik zie uit naar je verhalen maar ik zie op tegen het missen.
    Love you!

  • 15 Juni 2009 - 20:33

    Leny Vd Berg:

    Nou maaike, nog 1 nachtje te gaan! Ik vond het gezellig met je, we gaan je zeker missen op B2!
    In elk geval een mooie tijd en dito ervaringen toegewenst. Ik ga je "stoere" verhalen volgen,
    groetjes, Leny

  • 17 Juni 2009 - 10:14

    Marga:

    Lieve maaike
    Wat spannend,in gedachten ga ik met je mee.Wat een wereldreiziger als kind. Lieverd veel wijsheid en vooral Gods zegen. Ik zal voor je bidden.
    Kus mam


  • 17 Juni 2009 - 13:20

    Daniëlle :

    Hoi Maaike,

    Ik ga je echt volgen, en echt missen!
    Heel veel plezier daar in de States, hoop je daarna snel weer te zien.
    Lieve groet, Daniëlle

  • 17 Juni 2009 - 15:36

    F.Vels@kpnplanet.nl:

    Hoi Lieve Maaike,,Fijn dat jij nu weer de wereld intrekt door de HG gestimuleerd,graag blijf ik op de hoogte en wens jou natuurlijk De Rijke Zegen van onze Here Jezus Christus,Zijn bewogenheid.Kracht,Inzicht en LEVEN.ik bid voor je
    iedere dag.Fantastisch meid kan je het financieel een betje dragen ?Goeie Vaart.
    Je Broeder Fred.Het is goed om ook voor bemoedigingen is te gaan naar Real Life.be van David Sorensen.Tot Horen

  • 18 Juni 2009 - 18:16

    Kiara,:

    He tante Siep, ik vond het leuk om je uit te zwaaien... Mama mist je al een beetje, maar ik maak gewoon wat grapjes en dan kan ze t helemaal aan

  • 18 Juni 2009 - 20:57

    Saskia:

    hee zusje,

    ik probeerde je vanavond te bellen,maar helaas helemaal geen gehoor.

    ik wens je een hele mooie, fijne en leerzame tijd toe en we zien je weer over een maand terug in Nederland!

    dikke kus en doe voorzichtig.

    je kleine zusje

  • 19 Juni 2009 - 09:16

    Jani:

    Ja! je hangt in de lucht... dat wist je al maar ik niet hahaha.
    Het leek even of je niet zou gaan zeg...

  • 19 Juni 2009 - 09:35

    Hoi Lieve Maaike:

    Hopenlijk is alles goed en heb je alles??? onder controle! we bidden voor je liefs henny

  • 19 Juni 2009 - 12:21

    Gert:

    Hoi lieverd,
    als je dit leest ben je gearriveerd in de States. Maak er een mooie tijd van en geniet,

    pap

  • 19 Juni 2009 - 21:19

    Albert En Dora:

    Hoi Maaike,
    Het avontuur is begonnen. Heel veel plezier bij alles, Fijn om je avonturen te kunnen volgen. Veel zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 179596

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: