Gearriveerd - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

helemaal gaar toch nog maar even achter een pc zitten... k wil graag laten weten dat ik helemaal veilig, met alle bagage, zonder enge douane-dingen in Texas ben gekomen.
Ik heb echt gelachen. Ik heb echt cowboys gezien en vooral gehoord, wat een vreselijk accent! Maar al met al ziet Texas er toch een stuk mooier uit dan ik ooit had gedacht. Het vliegtuig voor het laatste stukje van Houston naar Texas was het grappigst, ik had stoel 11F, dus wel een paar rijen... dacht ik. Was het een klein vliegtuigje, waar ik niet eens rechtop in kon staan, waar er een gezette steward steeds zijn hoofd van zweet ontdeed met een handdoekje en waar hij vervolgens bij alle 12 rijen eerst kwam vragen wat ze wilden drinken en dan naar voren liep om dat te halen.
Maar tot mijn grote verbazing werkte ook dit vliegtuig en werd ik door een lieve dame opgewacht op het vliegveld van Tyler.
Ik heb net mijn kamer toegewezen gekregen, echt heel netjes (daar gaan we zo wel verandering in aanbrengen :-D) en met twee andere meiden.
Ik zit in een huis met verschillende kamers met allemaal dames. Verder zijn er gebouwen waar de families, de vaste medewerkers en de mannen verblijven. Het is een heel bosrijk gebied, een heel groot stuk land, echt rustgevend... of het is rustgevend omdat het in nederland nu 3 uur 's nachts is en hier is het pas 20:00...
k werd door een stel meiden uitgenodigd om met hen een filmpje te gaan kijken. Dat ga ik toch maar niet doen, in het vliegtuig heb ik heel braaf mijn boek zitten lezen (dat moet ik verplicht uit hebben als de cursus morgen om 1 uur start...) en ook twee films gekeken... maar niet echt geslapen. Ben dus wel moe. k ga er een eindje aan breien...
o... nog een ding; k heb een echte eekhoorn gezien

o... en nog een echt belangrijk ding;
BEDANKT!
Ik heb niet op alle berichtjes gereageerd, dat gaat ook niet. Maar ik lees het wel en ik vind het echt bijzonder om te merken dat er zoveel mensen meeleven. Dat waardeer ik echt heel erg: SUPER!

o ... en het is hier 34 graden...

dat was het echt!

keep in touch

Blessings

  • 20 Juni 2009 - 05:50

    Mirjam:

    Lieve maaike,

    Goed om tehoren dat je veilig bent aangekomen in het land van je dromen ;D
    Wat graapig he van het vliegtuig, zeker n speciaal transportmiddel voor cowboys.
    Nou hopelijk zet je er binnenkort wat fotos op van de mooie omgeving daar.
    Slaap lekker bij en geniet.

    Mirjam R.

  • 20 Juni 2009 - 07:50

    Gert Jan:

    Howdy cowboy,

    Good luck! En nu al een eekhoorn gezien: bof jij even hahaha

    Bless

  • 20 Juni 2009 - 11:48

    Gert:

    Hoi lieverd, fijn dat je heelhuids aangekomen bent. Laat je inspireren door Gods woorden en daden. "te zijn als Jezus"is dan een mooie gedachte om je af te vragen wat Hij met jou voor heeft en te doen wat Hij je op je weg plaatst. Pap

  • 20 Juni 2009 - 11:59

    Henrike:

    Hoi Maaike,

    Wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Cowboys dus, HIHAAA!

    Goede tijd gewenst!

  • 20 Juni 2009 - 12:18

    Jan En Mary:

    Hoi Maaike,

    Leuk dat Texas, en een eekhoorn een soort van Rawhide, je gaat toch zeker nog wel paard rijden.
    Nou veel plezier en tot lezens, het komt allemaal goed zal ik maar zeggen.

    Gods Rijke Zegen!!!

  • 20 Juni 2009 - 14:38

    Dicky Berkhout:

    Hoi Maaike,

    Ik vind het echt gaaf wat je nu weer aan 't ondernemen bent. Ik zal je belevenissen graag volgen en van tijd tot tijd voor je bidden. Jij bent echt bijzonder!

    groetjes, Dicky

  • 20 Juni 2009 - 16:26

    Daniëlle:

    Howdie Maaike
    Hoe gaat het? Heel veel suc6 daar in Texas! Het gaat je vast lukken. Zegen en blessing,

    Daniëlle en Gerben

  • 20 Juni 2009 - 18:08

    Afke:

    Hé Maaike,
    Goeie berichten. Eng, zo'n klein vliegtuigje???
    Ik kom nu gelijk naar je toe, want hier is het berekoud, volgens mij vriest het...
    Groeten,
    Afke

  • 21 Juni 2009 - 09:39

    Jan En Hanneke:

    Fijn dat je goed bent aangekomen, geniet daar ook van de mooie natuur. En van alle dingen die daar op je weg komen. We zullen je nu, maar ook straks in Afrika met belangstelling blijven volgen. Veel liefs van Jan en Hanneke (PS Jan is een kg. kwijt, dus tillen gaat makkelijker) 2e PS ik heb hem teruggevonden.

  • 21 Juni 2009 - 19:08

    Pieter-Dirk:

    Ik wens je Gods Zegen toe - ook nu in deze nieuwe situatie! Ik hoop ook dat je geestelijk nog verder groeit!

  • 21 Juni 2009 - 20:43

    Esther Brouwer:

    God bless you girl!
    Top dat het avontuur nu echt begonnen is.
    Geniet van alle zegeningen en ga zeker je verhalen lezen en alles bijhouden.

    Liefs van Es

  • 24 Juni 2009 - 18:12

    Jani:

    O ik had online al gezien dat je in een superklein minivliegtuigje zou gaan, lachen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 179589

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: