hamburger - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu hamburger - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

hamburger

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Bedankt voor alle reacties, het is echt super om te merken hoe intens jullie meeleven! Ik voel me echt gedragen door gebeden. De afgelopen dagen had ik echt heel erg veel aan alle reacties. Het weekend was lastig qua heimwee, dus echt bedankt!

Deze week hebben we Dean Sherman als spreker. Voor YWAMers en bekende. Het is een leraar die echt jaren ervaring heeft met geestelijke strijd. De lessen zijn dan ook best wel intensief, er komen veel antwoorden, maar ook veel vragen naar boven. Het gaat over de geestelijke wereld en onze identiteit in de wereld.

We hebben afgelopen week gehoord dat het schip na Benin, naar Togo gaat. Wat er in de tussentijd gebeurd is nog niet zeker. Het lijkt erop dat er gekozen gaat worden tussen afreizen naar Tenerife of Zuid-Afrika.... t maakt mij niet echt heel veel uit :-D

Gisteravond hebben we onze smallgroup gehad, dat is een fijne groep met 3 andere redelijk rustige meiden. We hebben bij onze groepsleidster thuis gegeten en zijn daarna het water op gegaan met een speedbootje. Ze hadden alle materialen aan boord om te waterskieen, dus dat hebben we dan ook gedaan. Het was echt superlastiog, maar uiteindelijk heb ik echt een paar minuten over het water geskieed (hoe schrijf je dat!??!) Dat was echt supercool!
Helaas ging ik het nog een keer proberen nadat iedereen was geweest en mijn spieren in m'n onderarmen werden gevoelsmatig echt uit m'n lichaam getrokken....PIJN!!

Vanavond zijn we naar de East Texas Burger Company geweest en een echte Amerikaanse hamburger gegeten. Het was echt een hele dikke homp vlees met alle vetten, verzadigd en onverzadigd (vooral) aanwezig.
Daarna gingen we bowlen, omdat een van studenten hier jarig is. PIJN.... Maar k heb wel een ronde gespeeld en ik was beter dan de duitse jongen die 1 puntje minder had gegooid :-D

Maargoed, in de smallgroup hebben we, na het waterskieen, een hele tijd met elkaar zitten kletsen en ik kon echt open vertellen hoe het met me ging. Ook dat ik het wel moeilijk had met dingen, eindelijk ook even gehuild, was echt goed om eerlijk te delen. k was echt blij met de relaxte en goede avond.

Morgen nog 1 dag met Dean Sherman, dus ik moet nu echt naar bed!

Slaap lekker allemaal! (of werkse op B2)

Blessings
Maaike

@Marlies; bedankt voor je bemoedigende mail

  • 02 Juli 2009 - 08:18

    Gert:

    keep up the good life. Je slaat je moedig door alle hindernissen heen. Ook bij stoerheid hoort af en toe een traan.Hou van je. Pap

  • 02 Juli 2009 - 09:04

    Sandra:

    Hoi scheet! Je bent geweldig en je doet het geweldig. Ik mis je en denk aan je! Kus, Sandra (en Ramon, natuurlijk)

  • 02 Juli 2009 - 10:24

    Jani:

    Hey lieve Siep, Stoer zeg dat waterskien! Vooral fijn dat je toch je hart even hebt kunnen luchten, was je wel aan toe geloof ik. Ik heb 2 keer geprobeerd je te bellen, krijg helaas niemand te pakken, maar je hoort me binnenkort!
    Kus
    oooooooo en weet je al precies wanneer die boot waar is? Denk dat Togo wel ff te lang reizen is in de 2 weekjes dat we in afrika zijn maar wie weet...

  • 02 Juli 2009 - 12:19

    Mireille:

    Hey Texaantje,
    Je gaat al steeds meer ver Amerikanen zo te lezen met je gezonde hamburger. Leuk en mooi om je verhalen te lezen! Ook wel herkenbaar trouwens. Fijn om te lezen hoe je je daar verder voorbereid op wat komen gaat.
    Maaike alle goeds en Godsnabijheid in alles!
    Hartelijke groet,
    Mireille

  • 02 Juli 2009 - 14:23

    Wilma:

    He maaike,

    Klinkt allemaal erg relaxed, maar zal vast niet helemaal zo zijn.
    En als het je steund..... Ik mis je ook.
    Ik ben blij dat daar ook mensen zijn waar je mee kan praten, zal je ook in de toekomst hard nodig hebben, mensen om mee te praten
    Veel liefs Wilma

  • 02 Juli 2009 - 21:58

    Laura:

    Lieve Maaike,
    Bij deze een virtuele knuffel: even je ogen dicht en proberen het je voor te stellen...
    Onze Hemelse Vader is bij je en ik bid dat je dat zult ervaren.
    Je bent een kanjer!

  • 03 Juli 2009 - 01:21

    Janny:

    He Maaike, wat geweldig waar je allemaal mee bezig bent zo daar in dat verre land.
    En ja ik hoop en bid voor je dat je het allemaal vol houdt en dat je het met vreugde mag doen. En met elkaar huilen en lachen is alleen maar goed zo kan je er weer een poosje tegen en wat fijn dat je zulke mensen om je heen hebt.
    En dan dat waterskieën dat was zeker heel gaaf om te doen geweldig ik ben wel een beetje jaloers heilig jaloers zal ik maar zeggen.
    Ik zit nu in de nacht en het is niet zo druk maar nu hoor ik toch een pomp piepen dus daar ga ik nu naar toe.... zo daar ben ik weer.
    Nog een goede tijd met elkaar en een hele goede voorbereiding op je taak die wacht....!!!!!
    Groeten vanuit dord Janny


  • 03 Juli 2009 - 08:18

    Afke:

    Een hamburger, skiën, en ook 'geestelijke'lessen, zo'n opleiding had ik ook wel willen hebben.
    Geniet ervan en groei er door, Maaike.
    Groetjes,
    Afke

  • 03 Juli 2009 - 11:27

    Mirjam:

    hee meid,

    Het is maar een paar weekjes, maar je gaat zo te lezen wel flink de diepte in. Het is ook goed om te lezen dat jullie ook ontspanningsactiviteiten hebben (alhoewel ontspanning, het is wel een hoop inspanning)

    Doegg en een dikke knuffel

  • 03 Juli 2009 - 12:01

    Annemarie:

    Hey Maaike,

    Je bent echt stoer man!!
    Jij slaat je er wel doorheen hoor. Leuk om al je verhaaltjes te lezen! Veel plezier (en succes) nog bij je verdere avonturen. Ik lees het wel weer, ben nu al benieuwd wat je volgende verhaal wordt...

    groetjes,
    Annemarie

  • 04 Juli 2009 - 16:41

    Janneke:

    Ha Maaike,

    Leuk je verhalen te lezen.
    Heel veel succes en Gods Zegen.
    Tot snel op B2.

    Groetjes Janneke

  • 05 Juli 2009 - 08:45

    Leny:

    Hee Maaike,
    leuk om je belevenissen te volgen. Je stoere en kwetsbare ervaringen, goed van je, hoor!
    Groetjes, Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 179612

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: