weekend - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

weekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

het lijkt weer een tijd geleden. 'k moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje last had van heimwee.
We hebben een aantal goede lessen gehad afgelopen week. Het blijft best pittig om conutine engels te spreken en te horen, maar t begint te wennen.

Gisteravond zijn we met bijna de hele klas naar een Western Dancehallgegaan. 'k heb heel wat geleerd op et gebied van Countryline dance. Het was een plek waar alle 65+ers vanuit de regio naartoe kwamen. k heb een leuk gesprek gehad met een 75-jarige die 2 jaar in Duitsland heeft gediend. Je kan zeggen wat je wilt, maar het waren echt supergoede dansers!!
Op facebook staan heel wat foto's voor degenen die bekend zijn met facebook.

Vandaag echt een rustdag, heerlijk uitgeslapen, om 11:00 naar de kerk, daarna nog even de badkamer schoongemaakt en nu dus lekker site bijwerken en straks spelletje spelen en vanavond video-avond.

t is naast alle leuke dingen best wel intensief, k mis de oude vertrouwde nederlandse mensen.
Leuk om van B2 te horen. k mis het werken op de een of andere manier toch wel, het slitzitten in een klaslokaal is ect weer wennen.

Ik ben echt blij met de bidders thuis. ik merk dat ik deze reis een beetje heb onderschat. Het is echt een hele goede voorbereiding voor de tijd op het schip. Ik leer mijn sterke en zwakke kanten zien en gebruiken.
Dank jullie wel voor jullie gebeden en meeleven!! het betekent echt veel voor me!

Blessings
Maaike

  • 28 Juni 2009 - 20:07

    Sandra:

    Ha, ha! Blijkbaar is er iets mis gegaan. Je berichtjes staat er nu 4 x in. Maakt niet uit...het is een mooi bericht.

    Kus,
    Sandra

  • 28 Juni 2009 - 20:08

    Sandra:

    Oh ja....weet je wat ook grappig is. In de lijst met berichten staat dat je bovenstaand bericht over 5 uur gaat schrijven. Deze website kan dus in de toekomst kijken...spannend! :)

  • 28 Juni 2009 - 20:10

    Sandra:

    bericht voor de lezers die mij niet (heel goed) kennen: Ok, ik ben misschien blond, maar ik snap natuurlijk ook wel dat die rare tijdsnotitie door het tijdverschil komt. Maar geef toe...het is erg grappig (en een beetje Twilight Zone) niet?

  • 28 Juni 2009 - 20:35

    Maaike :

    Hoi San!
    Thanx voor je reacties. k heb de andere drie berichten weer verwijderd..

    het is idd bijzonder dat de computer nu (5 minuten na het plaatsen van je reactie) zegt dat je je bericht 11 uur geleden hebt geplaatst...

    SANDRA SCHREEF OOK:
    Hoi Lieverd! Fijn je weer even te lezen! Houd je taai, oke! Je doet het geweldig! Ik ben trots op j ...

  • 28 Juni 2009 - 20:59

    Marga:

    Ik heb een berichtje bij
    je vorige verhaal gezet.
    E ik bnen niet eens blond.
    Kus mam

  • 28 Juni 2009 - 21:09

    Gert:

    Hoi lieverd,

    ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je nu precies leert en doet de hele dag. laat eens wat horen van de inhoud.

    Pap

  • 29 Juni 2009 - 04:55

    Mirjam:

    Ik ben blond, ik snap echt niet waar sandra het over heeft. Misschien ligt het aan de nachtdienst.
    Ben ongelooflijk melig.
    Maaike een tip, ga gewoon nederlands spreken daar, misschien minder pittig.
    hmmm ik denk dat ik maar een account ga openen op facebook.

    Doegggg

  • 29 Juni 2009 - 04:57

    Mirjam:

    Ik denk dat ik het toch snap Sandra, ben plots toch minder blond. Er staat namelijk nu dat 4 uur geleden het bericht van Maaike geplaatst is, terwijl jouw bericht 9 uur geleden is. Toch een verschil van 5....Ja heb afgelopen nacht verpleegkundig rekentoets gemaakt, misschien daarom nu een opleving...

  • 29 Juni 2009 - 06:17

    Daniëlle:

    Hoi Maaike,
    Zet em op he?!
    Je bent al zover in de voorbereiding, dit gaat je ook lukken....
    Enne, geniet van al je kansen!

    Groetjes....

  • 29 Juni 2009 - 07:55

    Marjanne:

    HALLO!! Doet ie t? Zit ik net een lange reactie te tikken. Is ie weg. Ff proberen weer...

    XX!

  • 29 Juni 2009 - 08:21

    Wilma:

    He Maaike, je mag gewoon weer terug komen hoor, als je uit de VS terug komt, we laten wel; wat werk voor je liggen. En je ben zo weer gewent aan het tempo

    groetjes en nog even volhouden he, je weet waar je het voor doet...

    Wilma

  • 29 Juni 2009 - 16:26

    Mirjam Huisgenoot:

    Lieve Maaike

    O joh dat is best ff pittig/
    Inderdaad ik zou gewoon stugweg nederlands gaan praten.....lopen ze vanzelf weg op den duur...hihi.
    Nee ik weet het het is soms zwaar vermoeiend! Maar idd wel alvast een voorbereiding voor straks.
    Toch ga je er straks beter aan wennen omdat het langdurig is, echt waar.
    De 2e keer engeland voor mij verliep ook veeeeeel soepeler.
    Het is nu hier ook ongeveer een hittegolf bijna 30 graden de hele week. Dus anders had je nu moeten werken...blehh
    Ik probeer je even op te vrolijken.
    Ik ben ook blond dus hopelijk gaat het zo goed met versturen.
    bid voor je hoor
    XX

  • 29 Juni 2009 - 20:16

    Melanie:

    Hey die Maaike,

    endelijk even de tijd gevonden om al je belevenisen tot nu toe te lezen,
    En volgens mij gaat het heel goed met je!!!!

    Fijn om te lezen dat alles waar je zo hard voor werkt nu op zijn plekje komt.
    Wens je nog een hele leerzame tijd in de states en dan nog maar vlug heeeel eventjes bij ons terug hoor.

    Dikke kus Mel

  • 30 Juni 2009 - 06:49

    Natascha H:

    Lieve Maaike,

    Heel veel succes en ook ik blijf voor je bidden.
    Het is zeker niet altijd even gemakkelijk in het begin, maar God is bij je.
    Ik wens je Gods kracht toe en je moedigheid is zeer bijzonder!

  • 30 Juni 2009 - 20:13

    Annemieke:

    Hey Maaike!

    Heb inmiddels al je berichtjes maar eens even gelezen.
    Zo te lezen een indrukwekkende tijd die je in de VS hebt, maar ook ontzettend leerzaam en een goede voorbereiding voor 'Mercy Ships'.

    Op B2 is het momenteel redelijk rustig. Maar kan me wel voorstellen dat stilzitten niks voor jou is ;-)

    Nog een hele fijne tijd in de States!

    God bless you!

    X Annemieke

  • 01 Juli 2009 - 20:10

    Janny:

    He Maaike, goed om zo je stukjes te lezen en ja dat je het bekende mist is wel logisch.....
    Toch weet je ook heel goed waar je het voor doe en van wie je de kracht ontvangt om het vol te houden. Dat lees ik steeds uit je stukjes.
    Ik ga zo naar b2 om een nachtdienst te doen, heel veel succes daar in de States vooral ook met de taal om het eigen te worden en Gos bless you..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 179607

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: