Vaderdag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu Vaderdag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

Vaderdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

O, bedankt voor alle lieve berichtjes!!
De jetlag is redelijk voorbijgeslapen, dus dat is wel lekker. We hebben zaterdag een soort introductiemiddag gehad met een afsluitende BBQ, met mijn eerste echte Amerikaanse hamburger.
Vandaag naar de kerk geweest met de hele groep. Het was een soort zelfde dienst als in Jozua, met als onderwerp Vaderdag....
Het blijft bijzonder om te zien hoe God de perfecte vader is en wil zijn en dat ik Zijn kind mag zijn!
But that reminded me ....
@PAP; ik ben blij met jou als vader en ik houd van je!! Happy Fathersday...
Vanmiddag hebben we de introductie voortgezet, de groep bestaat uit veeeel meiden en twee jongens (een beetje medelijden met hen dus). Ik ben de enige Nederlander, verder veeeel Amerikanen, een aantal Engelsen, twee Zuid-Afrikanen en een Zuid-Koreaan.
Het is echt een leuke groep, we hebben gisteravond met een groep in het zwembad gelegen, dat is wel erg lekker met die 34 graden. 's avonds ook met de meiden een film gekeken. Er is een groep meiden die 's ochtends wil sporten. Nu had ik zaterag al een wandeling om het meer heen gemaakt en was vanochtend zo gemotiveerd dat ik hetzelfde rondje met hardloopschoenen aan heb gedaan. Zweten gaat automatisch... of ik ren, stilzit of gewoon loop.
Om heel eerlijk te zijn is het hier toch wel erg mooi. Ik heb nog een eekhoorn gezien en er vliegen hele mooie vogels rond. Er zijn een aantal verpleegkundigen, maar ook veel leraren, mensen die bij receptie werken en verschillende andere taken.
We moesten huiswerk maken voor morgen; beschrijven wat de verwachtingen zijn. Ik merk dat ik nu toch met verwachting uitzie naar de komende periode. Morgen gaat het echt beginnen!
Ik ben erg blij met je kaartje Siep, thanx.
Een hele dikke knuffel (vooral aan mijn vader!!)

Blessings
Maaike

  • 22 Juni 2009 - 01:57

    Monique:

    Yeay, voor de USA! Het is wel een bijzonder land he? Ik verbaas me er nu ook weer over! Jammer dat je training niet hier in Californie is! Veel zegen lieve Maaike! Soak it up girl!
    Big hug!

  • 22 Juni 2009 - 07:17

    Mirjam:

    Zo. lekker genieten en zelfs weer aan het sporten :D Als je straks mij maar niet inhaalt qua conditie.
    Maar als het zo warm is lijkt het me wel n kwelling..
    Nou succes he met het 'programma'.
    liefs

  • 22 Juni 2009 - 07:26

    Marcel Bekke:

    hoi Maaike,
    doet dus nu woestijnervaring op! (letterlijk...!).fantastisch, dat jij al zo bekend raakt met allerlei culturen, maar dat zal je vast goed lukken omdat je van jezelf al flexibel bent.
    hartelijke groet,

  • 22 Juni 2009 - 14:31

    Arjette:

    Hoi Maaike, leuk om je verhalen te lezen en fijn dat het nu voor je gaat beginnen.Geniet maar lekker van alles en vooral van al die verschillende mensen. Morgen ga ik mijn verjaardag op straat vieren met de jongens we zullen je missen goeie tijd groet Arjette

  • 22 Juni 2009 - 17:27

    Zwoepie:

    ha die maaike

    eindelijk even achter de computer. Ben heeeeel blij dat je veilig aangekomen bent. Ik ben trouwens gewoon verbaasd dat je het boek braaf gelezen hebt...zeker toch wel iets overgeslagen..???

    Eekhoorntjes waren er ook in canada, maar ja dat is amerika, dat had ik laatst bijna veroverd weet je nog??
    doeg zwoepie

  • 22 Juni 2009 - 18:29

    Richard:

    Goed om je berichtjes te lezen. Ik was donderdag nog gebleven tot in de avond, maar volgens mij kwam je pas laat bij de Poort aan. Dus we liepen elkaar mis, maar zoals ik las heb je genoten.
    Ik blijf je volgen...

  • 22 Juni 2009 - 19:00

    Louise:

    hoi maaike, goed om lezen dat je het naar je zin hebt en een leuke groep om je heen!! Wens je een geweldige tijd en ik vind het super om mee te genieten met wat je doet en meemaakt in de STATES zoals jij altijd zegt BLESSINGS :)

  • 22 Juni 2009 - 21:50

    Maaike To Arjette:

    Gefeliciteerd Arjette en groetjes aan de mannen!!

    Blessings

  • 23 Juni 2009 - 08:28

    Henny:

    Hoi lieve Maaik, fijn dat je er bent en alles goed is gegaan!!! Echt bizonder!!! Ik kan me geen voorstelling maken hoe het daar is, en wat zou ik graag om een hoekje koekeloeren!!! Liefs van ons, God is bij je en ook bij ons!!! Wat een Heerlijkheid!

  • 23 Juni 2009 - 19:28

    Esther:

    Goed om van je te horen Maaike.
    Spannend allemaal he, wees maar lekker verwachtingsvol, het wordt een heerlijke leerzame tijd. Wel warm daar zeg!
    Hier was het vandaag ook wel errug lekker (Dav en ik hebben net de mega-grote tent opgezet die we zaterdag mee gaan nemen naar de Belgische Ardennen....lekker en weekje ertussenuit).
    Zie ernaar uit om weer van je te horen/lezen.
    Gaaf trouwens he, dat we broers en zussen (veeeeel zussen in jouw geval!) hebben van over de hele wereld! En we geloven gewoon in dezelfde God, dezelfde liefdevolle Vader!

    Liefs van Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 179597

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: