Eerste week is begonnen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu Eerste week is begonnen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

Eerste week is begonnen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wat super om steeds alle reacties te lezen. gaaf om zoveel betrokkenheid te zien!

Als het goed is is mijn huisgenootje Mirjam vandaag jarig, dus bij deze van harte gefeliciteerd!!!
De eerste lessen zijn alweer achter de rug. We hebben gister en vandaag een van de voormalige artsen van het schip als 'docent'. Niet in de rol van arts, maar meer als coach. We hebben het over onze doelen, identiteit, bestemming, roeping, focus, prioriteiten, etc. 'k heb t hier ook wel met m'n paps over gehad, goed om bij stil te staan in het leven.
Wat zo duidelijk naar voren blijft komen is dat het niet alleen nu of straks op het schip is dat ik 'zendeling' ben. We zijn allemaal geroepen en gemaakt met een bedoeling.

'k merk dat het echt wel uitputtend is om continue in het engels te spreken, denken en te luisteren. Ook het weer maakt dat je je snel moe en 'versleten' voelt.
Wat ik echt als een bijzondere zegen zie is dat ik steeds van allerlei meiden hun laptop mag gebruiken, daardoor kan ik de site een beetje bijhouden en het is heerlijk om dat wat nederlands te lezen en schrijven :-)

We hebben ook een groep sportieve mensen. ik zou mezelf niet direct tot die groep willen rekenen, maar ik vind het wel erg leuk om mee te doen met van alles en nogwat. Gisteravond hebben we in de sporthal wallyball gespeeld. Das volleybal in een squashzaal (of hoe dat dan ook heet).
De bal kan dus via de muur geserveerd worden of via de gewone manier, hij kan in ieder geval nooit uit. Het was echt hilarisch. Daarna hebben we nog een potje gevoetbald en toen we buiten kwamen was het buiten bijna lekker koel... terwijl het nog zo'n 30 graden was :-D
Dusss.... een duik in het zwembad als afsluiting. Echt lekker!

Al met al is het dus erg leerzaam, ik merk dat ik me echt openstel om nieuwe dingen te leren. Het is vermoeiend in alle opzichten, continue mensen om me heen, continue warmte afgewisseld door ijskoude airco-ruimtes (waar ik een sjaal omdoe uit protest... k had vandaag zowaar kippenvel), continue engels, continue zonder al m'n lieve vriendjes en vriendinnetjes, familie, collega's, etc
Maar bovenal is het toch een bijzondere tijd van voorbereiding en een tijd om me echt te richten op wat God wil en kan doen in en door me heen.
Ik ben echt dankbaar voor jullie gebeden!

k moet afronden, om 4 uur begint onze small-group

Blessings
Maaike



  • 23 Juni 2009 - 21:19

    Marcel Bekker:

    hoi Maaike,
    goed, om zo gedetailleerd allerlei gebedsonderwerpen te onderscheiden in jouw verhaal. In ieder geval: bidden we de Heer Jezus om rust temidden van allerlei mensen, alles Engels-talig; jouw sjaal terwijl je in ruimten zit met airco`s () maar vooral: dat je mag blijven genieten van datgene wat God je geeft! h.groetjes,

  • 24 Juni 2009 - 09:46

    Jan En Mary:

    Hoi Maaike,
    Pas nu is mij duidelijk wat je daar aan het doen bent allemaal.
    Het lijkt mij ook zeer vermoeiend ,studies in het engels, allemaal nieuwe mensen, maar ook heel leuk lijkt mij en spannend.
    We bidden voor je dat je keer op keer nieuwe energie zult ontvangen voor dit alles.
    Vergeet zeker niet te genieten dan geniet God ook !

    Veel zegen van mijn mary en mij.

  • 24 Juni 2009 - 10:00

    Mirjam:

    Hee zwoepie

    Droom je al in het engels?
    Blijf genieten, ook van het sporten ;-). Lijkt me heel gezellig om dat met z'n alle te doen!
    Ik denk aan je!

    dikke knuffel

  • 24 Juni 2009 - 11:41

    Wilma Pellikaan:

    Hoi maaike, heb vandaag even alle berichten gelezen die je tot nu toe hebt geschreven, ziet er naar uit dat je het goed naar je zin hebt.
    Sorry dat ik wat laat reageer, maar heb het momenteel nogal druk met mezelf (weet niet of ik dat als excuus mag gebruiken). Ik ga mijn best doen beter op de hoogte te blijven
    Groeten Wilma.

  • 24 Juni 2009 - 12:58

    Mirjam:

    O ja Maaike

    Vincent gaat nog kijken naar de laptops, of het nog iets van werking heeft, dan kun je die dadelijk meenemen op je grote reis. (dan hoef je niet te lenen en kun je nog langer gebruik maken van de computer waardoor je nog langere berichten kunt plaatsen ;-) )

    doegg groetjes en dikke knuffel ook van Vincent

  • 24 Juni 2009 - 13:26

    Arjette:

    Nou een drukke(nde) bedoening daar we bidden dat je kracht mag krijgen om het allemaal vol te houden en alles in je op te nemen. t'was gisteren wat wisselend op straat. Danny had weer veel gedronken en was luidruchtig en zat een andere jongen voor de grap en echt achterna. Die jongen stond bijna te huilen. verder is het s'zomers rustig er waren er 15. Nou je bent weer op de hoogte zegen met alles
    groet Arjette

  • 24 Juni 2009 - 18:07

    Jani:

    Ik krijg helemaal geen melding dat je iets geplaatst hebt! Ga ik snel wat aan doen! Ik zat je te mailen en te missen, had gewoon al kunnen lezen hoe het gaat!
    Goed dat je zo lekker bezig bent liefie, die sjaal... je moet je dwarsigheid wel een beetje houden he...

    lof joe!

  • 25 Juni 2009 - 08:04

    Sandra En Ramon:

    Hoi lieverd,

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt in Texas. Het klinkt heel bijzonder (warm) daar!

    Geniet ervan! Wij denken aan je.

    Kus,
    Sandra en Ramon

  • 25 Juni 2009 - 21:22

    Veronica:

    Ff kort: Blue Skies! (Je weet dat dit het allerbeste is wat ik je als springer kan wensen...)

    :D

    Ik w8 op je terugkomst en reken nog op een (taartjes)date!

    Liefs,
    Veronica

  • 26 Juni 2009 - 08:10

    Gert:

    bij het sporten: mind the hips!! geen mawashi-geri, dus.
    ben in denken en bidden bij je. Denk maar dat het straks in Afrika ook niet al te fris zal zijn, kan je alvast een beetje wennen. En hier is het inmiddels ook knap weer.

    pap

  • 27 Juni 2009 - 01:53

    Maaike :

    k Mis jullie!!
    Thanx

  • 27 Juni 2009 - 04:44

    Mirjam:

    he maaike ik ben nu ook wakker!!
    Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard aan het werk....

  • 27 Juni 2009 - 04:45

    Mirjam:

    o ja even een aanvullen op je vader...we gaan een hittegolf in volgende week!!!! Kunnen we met je mee zweten.
    doegg.

    Mag jij ook zo gaan slapen? volgens mij nog niet of wel ik ga het eens ff uitzoeken.

  • 27 Juni 2009 - 04:49

    Mirjam:

    Ja hoor je gaat zo naar bed heb ik uitgevonden dankzij internet het is nu bij jou 23.48u

  • 27 Juni 2009 - 04:50

    Mirjam:

    ...erg druk heb ik het...

  • 27 Juni 2009 - 21:21

    Marga:

    Lieve schat
    Vanuit een bloedwarm Belgie een klein krabbeltje.
    Wat triest voor je , zo,n warm land en dan toch nog een sjaal. haha.
    Wat en indrukken doe jij op, wat spannend. Maaike ik ga morgen naar de kerk en zal een verslagje doen van jouw wederwaardigheden.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    houd van je en denk veel
    aan je.
    De volgende tekst sprak mij enorm aan:
    LIEFHEBBEN
    Mensen en dingen de adem inblazen,van je eigen warm mensenhart, om ze zo tot leven te brengen.
    Kus mam


  • 27 Juni 2009 - 23:46

    Maaike :

    thanx Mir en mam!
    ik ga snel weer wat schrijven, mis jullie echt!
    Als jullie op facebook zitten, dan kan je inloggen en wat foto's zien!
    blessings

  • 28 Juni 2009 - 03:16

    Mireille En Els:

    Ha die Maaike,
    Vanuit onze nachtdienst even een berichtje. Leuk om je verhalen te lezen!! Da's wel even anders dan B2 by night! Temperaturen komen bijna wel overeen;-)

    Er zijn bedden gesloten, dus we houden het hier wel vol zo.
    Meid, geniet er nog van en het allerbeste met alles!
    Liefs, Els en Mireille

  • 28 Juni 2009 - 20:54

    Marga:

    Erg warme dag achter de rug. Het is hier zondagavond, vanmorgen was erg goed. Iedereen leeft enorm mee met je. Een superpreek over de
    openbaringen.een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
    Je kan er de hele week mee voort.
    Maaike een enorme houvast.Ik mis je wel erg hoor, maar de mail is supergezellig.
    Bedankt voor je aparte mailtje.
    Dikke kus Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 179589

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: