afscheid ... - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu afscheid ... - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

afscheid ...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 December 2011 | Sierra Leone, Freetown

For English see www.maaike-rademaker.blogspot.com
Op de andere site weer wat foto’s om een beetje beeld te krijgen bij het geheel.
www.maaike-rademaker.blogspot.com

Het is echt weer een intense tijd van afscheid nemen. Dankjulliewel voor alle bemoedigende woorden en lieve reacties!!

Zoals duidelijk wordt uit de foto’s... veel afscheid nemen. Een hele grote groep verpleegkundigen is inmiddels vertrokken en er gaan er nog meer de komende week. Het duurt nog ongeveer een weekje voor we gaan varen. Wanneer het zover is zal ik jullie snel op de hoogte brengen.

Een van de meiden had bedacht om een heel stel verpleegkundigen om 10 uur ’s avonds uit te nodigen om naar het dok te komen. Verder geen aankondiging van wat er zou gaan komen.... Na een paar dingen die ze met ons deelde werd ineens een waterballonnen gevecht geopend! Je kan je voorstellen dat dat niet stilletjes verliep :-D
Maar toch hielden we nog van elkaar en was er een grote groepknuffel aan het eind

Ook moesten we afscheid nemen van de day volunteers. Al deze mannen en vrouwen die het hele jaar met ons hebben samengewerkt waren uitgenodigd voor een bedank-feestje. In dit jaar heb ik met een vast team samengewerkt en dan bouw je toch wat op met elkaar. Ik was echt trots op degenen die op mijn afdeling werkten. Goede lui! Met de nodige tranen en knuffels was het met pijn in het hart afscheid nemen.

Verder is het grote opruimen ook echt begonnen en begint het erop te lijken dat we bijna kunnen varen. Alles pakken en vastzetten, de vloeren boenen en vooral de was van de floor verwijderen en een mooi nieuw laagje aanbrengen. Dat maakt een groot verschil, maar is een hoop werk!

Verder is het vandaag een grote dag voor mijn vriendin Christina. Ze gaat vandaag trouwen en helaas kan ik er niet bij zijn. Dan maar in gedachten erbij...
Aan boord was vorig weekend ook een bruiloft. Een beetje fifty-fifty op de Westers-Afrikaanse schaal. (Doet me denken aan m’n Siepie).

En tot mijn grote vreugde heb ik vorige week eindelijk mijn eindejaars raport ingeleverd. Het was een flinke klus naast het inpakken, maar ik hoop dat er een stukje verbetering uit voort komt voor het ziekenhuis en uiteindelijk voor de patienten.
Nu deze taak achter me ligt, kan ik met een gerust hart maandag starten met werk op dek.

Dikke knuffels &
Blessings
Maaike

  • 04 December 2011 - 06:18

    Sjaak Den Hollander:

    Moeilijk, om afscheid te moeten nemen van zo'n fijn team. Leuk, zo'n ballonnengevecht. Lastig en moeilijk, dat je alleen maar in gedachten bij het huwelijk van je vriendin kan zijn. Fijn, dat je nu eindelijk je eiindejaarsrapport hebt kunnen inleveren. Ik wens je veel zegen en vreugde in de eindejaarsperiode en het nieuwe jaar.....

  • 04 December 2011 - 09:05

    Gert:

    hoi lieverd,

    weer een stapje dichter bij het einde van dit avontuur. En, een beetje egoistisch, ook weer dichterbij ons in Nederland. Ik kan je wel zeggen dat ik er heel erg naar uitzie om je weer te zien en te knuffelen.
    Ik wens je sterkte met alle afscheid, het afsluiten van een periode. Een periode waarin een stevige verantwoordelijkheid hebt gehad. Rondt dat goed af voor jezelf en je collega´s. Dan leren niet alleen anderen ervan!

    Hele dikke kus van je

    Pap

  • 04 December 2011 - 11:16

    Veronica :D:

    Hai Lieverd!

    Het zijn zo van die cliché's, niet? "Afscheid nemen doet pijn" & "Aan alles komt een eind"... Het rottige van cliché's is alleen dat ze bestaan met een reden. Al helemaal in jouw huidige leven... Het hoort er blijkbaar allemaal bij.

    Ik sluit me aan bij je pa. Ook ik sta gedeeltelijk op standje egoïstisch en kijk er naar uit om je weer in real life te zien! Ik mis je...

    Maar goed. Doe eerst je ding en breng dit deel van je missie tot een goed einde. (Overigens maak ik me daar geen zorgen over, da's aan jou wel toevertrouwd.) En blijf zeker genieten van alle laatste momenten.

    Wees voorzichtig en tot snel!

    Lieve X,
    Veroon :D

  • 04 December 2011 - 12:10

    Marjanne:

    heee Maaikie,
    Ik heb niet zo vaak gereageerd hier misschien, maar ik heb echt wel veel aan je gedacht. Ik heb ook zin om je te zien en onze lieve kleine meid aan je te showen. De laatste keer dat je haar 'zag' was rond deze tijd en moest ze nog groeien in de buik. Bereid je nu voor op een eigenwijze, nieuwsgierige, soms driftige, maar bovenal opperschattige baby. Dusse, kom maar snel weer naar ons toe. Maar eerst natuurlijk afronden. Je maakt dingen mee die wij nooit mee zullen maken en ben zoooooo trots op je! Dikke kus van mij!

  • 04 December 2011 - 18:56

    Margje Kooiker:

    Hoi Maaike,

    Ik ken je niet, maar ik heb 'je' afgelopen vrijdagavond 'gezien' toen ik met de veerboot voorbij Mercyships kwam, op weg naar het vliegveld. Op de veerbootwaren ook een aantal mensen die bij Mercyships gewerkt hadden (ze droegen een shirtje van Mercyships) ... We hadden het erover dat we het geweldig vinden dat jullie met elkaar dit werk doen!

    Be blessed, and continue to be a blessing!

    Hartelijke groet,

    Margje

  • 04 December 2011 - 20:31

    Luc Dekesel:

    dag maaike

    mooi verslag - veel moed nog en goede reis naar ghana - groeten uit mercy ships belgië

  • 04 December 2011 - 20:48

    Mirjam:

    Suoer goede reis toegewenst en succes met alle opruim-inpak-schoonmaak-taken!!

  • 05 December 2011 - 11:55

    Timo:

    Hey,

    Wat een afscheid. ik leef met je mee. zet hem op. ik hoop je in maart te zien of iets later. dikke knuffel Timo

  • 05 December 2011 - 19:55

    Laura:

    Lieve Maaike,
    Vanaf vandaag weer matroos dus...... Wat heerlijk dat je je rapport hebt kunnen inleveren; ik ben ook trots op je;-)
    En wens je ook veel sterkte met al het afscheid nemen, bij deze van mij een virtuele knuffel voor jou. Ga zo je foto's bekijken. Hoe is het afgelopen met je pupil? (die van je pedagogische kwaliteiten heeft genoten);-)
    Geniet weer van het matroos zijn!
    Veel liefs ook van Bokito.

  • 06 December 2011 - 09:16

    Jan En Gerda:

    hoi Maaike
    Wat zal dat een gezellige boel geweest zijn,met al die ballonnen,gelukkig is de temperatuur bij jullie beter als hier,anders zal het niet gelukt zijn.Veel sterkte met je werk op het dek,ik heb je in je overal gezien en het stond je best goed,en het is ook goed voor de emanciepatie op het schip.Je rapport zal er zeker goed uit gezien hebben,en zullen daar zeker mee aan de slag gaan.Wens je nog veel zegen en vreugde op je werk toe.Doe idereen de groete van mij. Veel liefs jan en ook van Gerda.

  • 06 December 2011 - 18:50

    Bianca:

    Hallo Maaike,
    Wat gaat de tijd toch snel en wat heb jij veel meegemaakt! Heel veel succes met je verdere werkzaamheden op het schip. Ik denk nog regelmatig terug aan een heel mooie tijd op het schip en hoop in de toekomst nog eens terug te komen. Doe alle bekenden de groeten van mij.
    Groetjes van Bianca.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Maaike @ Mercy Ships

Ruim 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een christelijke organisatie die hoop en genezing wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. Zij doet dit door operaties die in het land zelf niet worden uitgevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Er is op dit moment één schip in de vaart; de ‘Africa Mercy’. Dit schip vaart langs verschillende West-Afrikaanse landen en ligt daar dan een aantal maanden in de haven om de mensen te ontvangen. Het was voor mij sindsdien een droom om op zo’n schip te kunnen werken.
Ik geloof dat we als kinderen van God mogen dromen en dat God de verlangens die we hebben, wil gebruiken. Ik heb een lange tijd in de leugen geloofd dat iedereen toch wel zoiets zou willen en dat ik daar niet goed genoeg voor was. Maar voor God zijn we wel goed genoeg. U bent uniek en ik ben uniek. We hebben allemaal onze eigen talenten en mogelijkheden, Hij wil die juist gebruiken. Ik ontdekte hierin Gods hart en besefte dat ik deze ‘droom’ mocht gaan nastreven.
Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane Heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij.
Op 20 september ben ik door Evangelische Gemeente Jozua uitgezonden worden als zendeling. Op 2 oktober ben ik naar Benin gevlogen om een paar dagen later te beginnen met mijn werkzaamheden als verpleegkundige.
Het schip ligt tot half december nog in de haven van Cotonou, Benin.
Het werk is op vrijwillige basis met kosten voor voedsel en onderdak op eigen rekening, dit geldt voor alle medewerkers. Hierdoor kunnen alle operaties gratis gedaan worden!
Mocht u een (kleine) financiele bijdrage willen leveren, dan kunt u mij sponsoren door uw gift over te maken op de zendingsrekening van Jozua (te Dordrecht) ING-bank nummer 78.75.162, t.a.v. Maaike Rademaker. Deze gift is belastingaftrekbaar.
Eventueel kunt u gebruik maken van mijn persoonlijke rekeningnummer 41.88.63.806, M. Rademaker.

Maar wat ik aan support vooral belangrijk vind, is mensen die biddend achter mij staan. Ik wil u vrijmoedig vragen om uw gebed voor het werk en kracht, wijsheid en liefde voor mij persoonlijk.
P.S.
Alle berichten op deze website zijn mijn persoonlijke beleving en bevatten mijn eigen ervaringen, conclusies en mening. De beschreven verhalen bevatten niet de visie van Mercy Ships als organisatie.

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

nieuws

12 Juli 2012

Droogdok

01 Juli 2012

foto's

27 Juni 2012

Tenerife

16 Juni 2012

Vertrek uit Lome
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 179280

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: