zwerver... - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu zwerver... - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

zwerver...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Mei 2012 | Nederland, Dordrecht

Tja, zo zijn er al weer 2 maanden voorbij en heb ik een beetje het gevoel 'thuis' te zijn. Wat nou precies thuis is, is ook een beetje de vraag, want ik heb huisvesting in minstens 3 verschillende plekken. Dordrecht (waar toch de meeste roots liggen en ik een heerlijke plek bij Piet & Henny heb), Amsterdam (waar ik me heb in kunnen schrijven en inwoon bij gastvrije lieve vriendin Sandra) en het Belgische Hamont en Opoeteren (waar mijn ouders wonen). Met mijn twee tassen plof ik dus dan eens hier, dan eens daar neer. Verklaring voor de titel; ik ben dus een beetje een zwerver :-)

'k Had dan ook erg goede aansluiting tijdens de Broodnodig avond met de geliefde daklozen en verslaafden :-D Mijn verslaving is reizen...

Er ligt een nieuwsbrief bijna klaar, maar ik wil toch het volgende nieuws maar vast delen. Van 4 juni tot 13 juli ga ik toch terug naar het schip the Africa Mercy van Mercy Ships om mee te helpen met inpakken, varen en de werkzaamheden op dek.
Het is vergeleken met de vorige 2,5 jaar maar een hele korte periode, maar ik heb er wel heel veel zin in. Het is een mooie tijd om nog net een heleboel verpleegkundigen te zien waar ik in de loop van de tijd bevriend mee ben geraakt en ik kan ook echt wat bijdragen bij het afronden van deze outreach in Togo.

Verder heb ik ook wat 'geruststellend' nieuws wat betreft een baan in Nederland. Gisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad bij het Albert Schweitzer ziekenhuis en ben vanaf a.s. maandag weer officieel in dienst binnen het flexbureau. Daarnaast loopt er ook wat via een uitzendbureau in Amsterdam (voor het geval ik daar in de buurt ben :-D)
Flexen betekent dat ik dus wel kan zeggen; Nee sorry dan zit ik even in Afrika... ideaal dus voor nu.

Ik heb de afgelopen twee maanden ook echt een full-time job gehad in het weerzien van mensen. Echt heel erg fijn, vooral op opa's en oma's weer te zien. Wat bijzonder!

Ook mijn gevreesde tandarts bezoek gehad en dat was vrij geruststellend.

'k zou bijna willen schrijven daar gaan we dus weer... ga je nog een keertje mee via de blog!?

Dikke knuffel &
Blessings
Maaike

  • 04 Mei 2012 - 20:04

    Veronica :D:

    :D

  • 04 Mei 2012 - 20:06

    Veronica :D:

    Go Girl Go!

  • 04 Mei 2012 - 20:09

    Maaike:

    Veronica!!! Je bent echt ALTIJD de eerste...
    leuk dat je zo meeleeft!

  • 04 Mei 2012 - 21:06

    Sas:

    wij gaan heel graag mee met je volgende blog!!
    en je bent trouwens ook van harte welkom in het mooie stramproy, bij je lieve (en kleine) zusje!!

  • 04 Mei 2012 - 21:19

    Marga:

    Super Maaike ,dat het gelukt is om terug te gaan. Kan je trouwens goed oefenen voor van de zomer , als we ons naar de Griekse wateren begeven.
    Kus mam

  • 04 Mei 2012 - 21:47

    Arjette Sakko:

    Dat is grappig vandaag in het bagger muzeum heb ik nog over jou en je verschillende boot taken gesproken. Ik zou zeggen ga en doe wat je hart je ingeeft. Wij genieten wel weer mee.
    Liefs Arjette

  • 04 Mei 2012 - 21:48

    Mirjam:

    Je bent een leuke zwerver!
    Gelukkig dat je het gered heb bij de tandarts!

  • 05 Mei 2012 - 02:09

    :

    Super leuk Maaike!!
    Je gaat vast weer een helemooie tijd te gemoed!! x

  • 05 Mei 2012 - 05:27

    Marjolein:

    Wat een spannende dingen allemaal! Heel veel plezier in je nieuwe omgeving(en), je werk en straks weer op het schip! xxx

  • 05 Mei 2012 - 06:33

    Merel:

    Lieve Maaike,

    Fijn dat je weer een plekje hebt! En een baan. En Afrika.

    Liefs,

    Merel

  • 05 Mei 2012 - 07:10

    Rianne:

    succes

  • 05 Mei 2012 - 09:01

    Gert:

    hoi lieverd,

    allemaal mooi nieuws, geniet er met volle teugen van. Maar voor die tijd kun je nog even mee naar het tuinfeest, voor je Kerstpakket!!

    dikke knufel,

    pap

  • 05 Mei 2012 - 09:19

    Elly En Roel:

    Wat fijn om je weer een paar keer te hebben ontmoet. Heel blij te horen dat je weer een baan hebt. Leuk voor je dat je nog 6 weken nodig bent op je schip in Togo. Heel veel plezier gewenst.
    Elly en Roel

  • 05 Mei 2012 - 09:31

    Jan En Hanneke:

    Lieve Maaike,
    Wat een spannende plannen weer en je kunt het maar niet laten om toch de warmte van Afrika weer op te zoeken en je nuttig te maken. We blijven je op de voet volgen bij al je belevenissen, en hopen je toch ook gauw weer eens te zien/spreken. Maar voor nu, het ga je goed en geniet vooral van alles. Liefs van Jan en Hanneke.

  • 05 Mei 2012 - 10:43

    Danielle:

    Hoi Maaike, ik zou je nog gebeld hebben!! Sorrryyyyy!!
    Wel gaaf dat je weet planen hebt, en flexwerk, en 3 huizen, en weer een reis naar Afrika op korte termijn. Leuk dat je dat allemaal regelt, en dat je je ook 'thuis' voelt.
    Groetjes, Danielle

  • 05 Mei 2012 - 14:54

    Dicky Berkhout:

    Lieve Maaike, je bent een geweldige 'zwerver'! Fijn dat je zo je plekjes hebt gevonden.

    Wat leuk voor je om weer even terug te gaan naar Africa en het schip. Ik hoop dat je ook dan weer een mooie en gezegende tijd zult hebben en met jou al die anderen, die je weer gaat ontmoeten. Ik wens jullie ook een goede afronding.

    Handig om je via de flexpool ook weer hier op de arbeidsmarkt te zetten.

    Ik wil graag weer mee-bloggen met jou.

    Gods zegen op al jouw wegen!

    Dicky

  • 05 Mei 2012 - 20:37

    Laura:

    Hey, hallo!

    Wat was het fijn je afgelopen dinsdag er weer bij te hebben bij BN.
    En gefeliciteerd met je flexplek!! Dat is idd heel fijn.
    Ik ga straks graag weer genieten van je verhalen en foto's van al die mooie mensen in Afrika!
    Liefs en een knuffel

  • 06 Mei 2012 - 09:12

    Luc Dekesel:

    dag zwervertje - blij te horen dat alles goed gaat en proficiat met je flex-job en je beslissing in togo te helpen met inpakken - groeten uit mercy ships belgië

  • 06 Mei 2012 - 17:46

    Angelina:

    Hoi Maaike,
    Fijn weer wat van je te horen! Wat mij betreft zwerf je de hele wereldbol af als je je ervaringen maar met ons deelt. Dat doe je op een erg leuke manier. Heel veel succes en nog meer plezier toegewenst.
    Liefs, Angelina

  • 09 Mei 2012 - 11:42

    Marjanne:

    En ik ben ZOOOOOOO BLIJ dat je een jaar na 'aflevering' eindelijk onze lieve kleine Lieke hebt gezien! Niet als hele kleine baby dus, maar nu al als steeds groter wordend mensje :)

    We zien elkaar vast snel weer en anders later in de zomer.

    XXX

  • 07 Juli 2012 - 10:26

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Maaike @ Mercy Ships

Ruim 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een christelijke organisatie die hoop en genezing wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. Zij doet dit door operaties die in het land zelf niet worden uitgevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Er is op dit moment één schip in de vaart; de ‘Africa Mercy’. Dit schip vaart langs verschillende West-Afrikaanse landen en ligt daar dan een aantal maanden in de haven om de mensen te ontvangen. Het was voor mij sindsdien een droom om op zo’n schip te kunnen werken.
Ik geloof dat we als kinderen van God mogen dromen en dat God de verlangens die we hebben, wil gebruiken. Ik heb een lange tijd in de leugen geloofd dat iedereen toch wel zoiets zou willen en dat ik daar niet goed genoeg voor was. Maar voor God zijn we wel goed genoeg. U bent uniek en ik ben uniek. We hebben allemaal onze eigen talenten en mogelijkheden, Hij wil die juist gebruiken. Ik ontdekte hierin Gods hart en besefte dat ik deze ‘droom’ mocht gaan nastreven.
Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane Heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij.
Op 20 september ben ik door Evangelische Gemeente Jozua uitgezonden worden als zendeling. Op 2 oktober ben ik naar Benin gevlogen om een paar dagen later te beginnen met mijn werkzaamheden als verpleegkundige.
Het schip ligt tot half december nog in de haven van Cotonou, Benin.
Het werk is op vrijwillige basis met kosten voor voedsel en onderdak op eigen rekening, dit geldt voor alle medewerkers. Hierdoor kunnen alle operaties gratis gedaan worden!
Mocht u een (kleine) financiele bijdrage willen leveren, dan kunt u mij sponsoren door uw gift over te maken op de zendingsrekening van Jozua (te Dordrecht) ING-bank nummer 78.75.162, t.a.v. Maaike Rademaker. Deze gift is belastingaftrekbaar.
Eventueel kunt u gebruik maken van mijn persoonlijke rekeningnummer 41.88.63.806, M. Rademaker.

Maar wat ik aan support vooral belangrijk vind, is mensen die biddend achter mij staan. Ik wil u vrijmoedig vragen om uw gebed voor het werk en kracht, wijsheid en liefde voor mij persoonlijk.
P.S.
Alle berichten op deze website zijn mijn persoonlijke beleving en bevatten mijn eigen ervaringen, conclusies en mening. De beschreven verhalen bevatten niet de visie van Mercy Ships als organisatie.

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

nieuws

12 Juli 2012

Droogdok

01 Juli 2012

foto's

27 Juni 2012

Tenerife

16 Juni 2012

Vertrek uit Lome
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 179622

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: