weer aan boord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu weer aan boord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

weer aan boord

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Voor foto’s & For English see http://maaike-rademaker.blogspot.com

Bedankt voor alle reacties en voor jullie gebeden en steun!

Ik moet maar beginnen met een aantal bekentenissen :-) Na ‘uitgeslapen’ te hebben tot 9 uur ben ik dinsdag aan de slag gegaan. Na het werk wilde ik even naar een winkeltje in de buurt gaan om wat mint siroop te kopen. (zoals sommigen van jullie weten, mag dat van mij in bijna alles wat ik drink) Na een stukje de haven uit te zijn gelopen, besefte ik dat ik alleen was ... dat zou thuis best normaal zijn, maar wordt hier in West-Afrika sterk afgeraden (in andere woorden; verboden door Mercy Ships). Daarnaast was het 17:30 en begint het dust e schermeren. Omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik voor donker terug zou zijn op het schip, nam ik een motor-taxi. Euhm ... eropuit gaan in de schemering wordt niet aanbevolen. Als vrouw alleen is al helemaal niet zo aan te raden en rijden op de motor-taxi's zonder helm is ook niet aanbevolen. (Voor de goede orde, moet u misschien 'niet aan te raden' lezen als ‘niet toegestaan’ ...:-S).

Ik ben met fles mint siroop en al weer veilig terug aan boord gekomen, maar ik realiseerde me dat ik in de eerste 24 uur van mijn tijd aan boord ineens al heel wat regels had verbroken… Ik ben nu bezig met een nieuwe strategie; eerst denken, dan doen/ spreken ... ‘k ben er nog niet zo goed in :-D

Het enige obstakel gedurende deze reis was de man in de winkel. Die wilde me niet laten gaan zonder mij zijn telefoonnummer te geven... goed voor het ego ;-)

Afgelopen woensdag moesten we afscheid nemen van het merendeel van de dayworkers. Omdat ik een heel aantal van hen kende van de tijd in 2010 en van het begin van deze outreach was het echt gaaf om aanwezig te zijn op dit afscheidsfeest waar hun werk en betrokkenheid werden gevierd.

Gisteren moesten we afscheid van een heleboel mensen. Ik voel me gezegend dat ik de kans krijg om hen uit te zwaaien, afscheid van hen te nemen en ze een laatste knuffel te geven.

Na afloop was er een beetje 'speciaal afscheid' voor het ziekenhuispersoneel. Vorig jaar was een aantal verpleegkundigen begonnen met een nieuwe traditie door het einde van de outreach af te sluiten met een watergevecht. Ik hou van watergevechten! De groep zou samenkomen op het dok en iemand zou een ‘end-of-the-outreach-praatje’ houden tot een van de meiden zou beginnen met het gooien van waterballonnen. Ik werd gevraagd om 'te helpen' vanaf het buitendek van het schip. Natuurlijk wilde ik wat liefde te delen van boven :-D Van de kapitein mocht ik de brandweerslang wel gebruiken, dus die heb ik even gebruikt voor wat grof geschut. We hebben dus veel gelachen en zijn lekker kleddernat geworden.

Het is echt leuk om te kunnen om te helpen op het dek, in het ziekenhuis te helpen bij het inpakken en af en toe wat leuks tussendoor te doen.

Iedereen een heel goed en gezegend weekend. Ik begrijp dat het ‘heerlijk’ Nederlands weer in, dat wordt dus genieten.

Hier is ook het regenseizoen begonnen, dus we worden hier af en toe ook flink nat (maar ‘t blijft wel lekker warm :-D )

Dikke knuffels &
Blessings
Maaike


  • 09 Juni 2012 - 06:15

    Sjaak Den Hollander:

    Fijn om te lezen. "echt leuk om te kunnen helpen op dek, in het ziekenhuis te helpen en af en toe wat leuks tussendoor te doen"" Laat dat leuks tussendoor niet schieten!!

  • 09 Juni 2012 - 06:17

    Sjaak Den Hollander:

    en.........het lijkt mij dat ze die regels niet voor niets hebben opgesteld! Of, ben je gewoon dusdanig avontuurlijk ingesteld dat je die spanning van het tegen alle regels in geheel alleen en dan ook nog tegen de schemering aan, op stap te zijn.....

  • 09 Juni 2012 - 06:43

    Gert:

    hoi lieverd, herinner je je Floris nog??? Die heeft ook zijn hele hondenlevenlang moeite gehad met eerst denken en dan doen. Toch was het één van onze liefste honden. Dus het kan goed komen.
    Maak veel plezier en kom onbeschadigd terug aub.

    Hele dikke kus
    Pap

  • 09 Juni 2012 - 11:59

    Luc Dekesel:

    dag maaike, je verrast ons altijd met je leuke verhalen - fijn dat het zo gezellig en vriendschappelijk is in de grote mercy ships familie - doe zo verder - groetjes uit mercy ships belgië waar we stilaan naar de 15.000 schenkers evolueren - de groeten aan virginie simon de verpleegster uit ons land die haar missie be-eindigt en aan johan wauters die reeds 6 jaar vrijwillig full-time voor mercy ships werkt en speciaal aan dr gary parker, onze superheld !

  • 09 Juni 2012 - 13:01

    Merel:

    Hoi Maaike,

    Pas je op met die mintsiroop? Kan hele kwalijke gevolgen hebben voor je gezondheid als ik het zo lees ;)

  • 09 Juni 2012 - 13:36

    Mirjam:

    Ik dacht.... Ojeeeeeee maaike is ontvoerd..... Toen dacht ik dat het wel heel apart zou zijn als je op je ontvoeringsadres zou mogen internetten..... Gelukkig is het goed afgelopen.

    Lijkt me ook heerlijk om een keer een watergevecht mee te doen, doet me denken aan het meel en water gooien in Thailand.

    Gaan jullie ook soort van voetbal kijken. Hier staan de oranje tompoucen klaar....

  • 09 Juni 2012 - 19:13

    Aletta Feenstra:

    Hoi Maaike,

    Het klinkt allemaal erg gezellig. Het lijkt of je het nu een beetje anders beleeft dan toen je vaste bewoner was op het schip. Het is allemaal vertrouwd voor je en toch klinkt er heerlijk een ontspannen toon doorheen. Dus..., toch vakantie! Wie weet zie je straks de dolfijnen weer springen vanuit de stuurhut of vanaf het dek...

    Veel vakantiepret toegewenst!

    Groetjes,
    Aletta.

  • 09 Juni 2012 - 19:51

    Danielle:

    Geef mij die 10 geboden maar, dat snap ik nog!
    Succes met alle regels, en let op je eigen veiligheid, ok!

    Veel zegen, groetjes, uit het (nu droge) winderige Nederland.

    Ps prima vliegerweer trouwens, dat hebben we vanmiddag dan ook gedaan!

  • 10 Juni 2012 - 21:22

    Dicky Berkhout:

    Oh, oh oh,... regelovertreder! Ik schoot tijdens het lezen hardop in delach :-)
    Ik wens je echt een heel fijne werk-vakantie toe op het schip!!!
    Onder Gods zegen altijd en overal.

    Liefs,
    Dicky

  • 11 Juni 2012 - 18:56

    Susanne:

    Wat ben je toch weer een heeerlijk eeeeeeeeeeeeeerlijk mens! Eerlijk opbiechten doe je goed als christen?!

    Ben weer bere trots dat je je stoute schoenen weer hebt aangetrokken waarmee je op het vliegtuig bent gestapt! Love you girl en het was geweldig om je weer te zien. Bid voor je!

    KUS

  • 11 Juni 2012 - 19:07

    Angelina:

    Hoi Maaike,
    Naast alle naastenliefde en -hulp kan je volgens mij op het schip ook het kind in jezelf goed de ruimte geven.
    Heel veel succes, plezier en een goede vaart toegewenst.
    Lieve groeten,
    Angelina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Maaike @ Mercy Ships

Ruim 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een christelijke organisatie die hoop en genezing wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. Zij doet dit door operaties die in het land zelf niet worden uitgevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Er is op dit moment één schip in de vaart; de ‘Africa Mercy’. Dit schip vaart langs verschillende West-Afrikaanse landen en ligt daar dan een aantal maanden in de haven om de mensen te ontvangen. Het was voor mij sindsdien een droom om op zo’n schip te kunnen werken.
Ik geloof dat we als kinderen van God mogen dromen en dat God de verlangens die we hebben, wil gebruiken. Ik heb een lange tijd in de leugen geloofd dat iedereen toch wel zoiets zou willen en dat ik daar niet goed genoeg voor was. Maar voor God zijn we wel goed genoeg. U bent uniek en ik ben uniek. We hebben allemaal onze eigen talenten en mogelijkheden, Hij wil die juist gebruiken. Ik ontdekte hierin Gods hart en besefte dat ik deze ‘droom’ mocht gaan nastreven.
Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane Heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij.
Op 20 september ben ik door Evangelische Gemeente Jozua uitgezonden worden als zendeling. Op 2 oktober ben ik naar Benin gevlogen om een paar dagen later te beginnen met mijn werkzaamheden als verpleegkundige.
Het schip ligt tot half december nog in de haven van Cotonou, Benin.
Het werk is op vrijwillige basis met kosten voor voedsel en onderdak op eigen rekening, dit geldt voor alle medewerkers. Hierdoor kunnen alle operaties gratis gedaan worden!
Mocht u een (kleine) financiele bijdrage willen leveren, dan kunt u mij sponsoren door uw gift over te maken op de zendingsrekening van Jozua (te Dordrecht) ING-bank nummer 78.75.162, t.a.v. Maaike Rademaker. Deze gift is belastingaftrekbaar.
Eventueel kunt u gebruik maken van mijn persoonlijke rekeningnummer 41.88.63.806, M. Rademaker.

Maar wat ik aan support vooral belangrijk vind, is mensen die biddend achter mij staan. Ik wil u vrijmoedig vragen om uw gebed voor het werk en kracht, wijsheid en liefde voor mij persoonlijk.
P.S.
Alle berichten op deze website zijn mijn persoonlijke beleving en bevatten mijn eigen ervaringen, conclusies en mening. De beschreven verhalen bevatten niet de visie van Mercy Ships als organisatie.

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

nieuws

12 Juli 2012

Droogdok

01 Juli 2012

foto's

27 Juni 2012

Tenerife

16 Juni 2012

Vertrek uit Lome
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 179639

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: