vakantie-werk - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu vakantie-werk - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Maaike Rademaker - WaarBenJij.nu

vakantie-werk

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 Juni 2012 | Nederland, Dordrecht

Volgens mijn vader ga ik op vakantie... ik blijf heel hard volhouden dat ik ook wel heel erg hard zal gaan werken. Maar stiekem zal ik ook toegeven dat ik heel erg veel zin heb om maandag naar Togo te vliegen.
Er zijn nog een heleboel vrienden die ik eind februari vaarwel heb gezegd, die ik nog even aan boord kan zien; een kleine reunie dus. Ik krijg ook af en toe hele enthousiaste berichtjes van mensen aan boord, die zeggen dat zij ook uitzien naar mijn komst. Leuk dus... maar vakantie...
Het wordt ook wel weer echt aanpakken. Dat ligt mij wel heel erg, maar 't is wel werk hoor :-D

De periode van 6 weken dat ik nu naar het schip ga, staan in het teken van inpakken, varen en een stukje onderhoud.
We zullen vanuit Togo gaan varen naar de Canarische eilanden. Ik vlieg weg uit Gran Canaria, maar het schip zal ook een periode in Tenerife liggen.

De afgelopen tijd heb ik me verder ook niet echt verveeld. Ik ben weer een aantal diensten aan de slag geweest in het Albert Schweitzer Ziekenhuis als flexer. Dat betekent dus op allerlei verschillende afdelingen inspringen, best wel pittig weer. Als ik half juli weer terug ben, kan ik dat dus weer oppakken.

Mochten er dingen zijn waar je graag wat meer over wilt lezen, laat het me maar weten via de mail of een reactie. Ik zal weer met enige regelmaat wat verhalen plaatsen, maar ik heb ook het idee dat ik alles al een keer heb verteld (dat zal wel niet helemaal zo zijn), dus als je graag iets meer wilt weten over....(vul zelf maar in), laat het me maar weten.

Ik ga vanmiddag al richting Belgie om nog het weekend bij mijn ouders te zijn en vlieg dan maandag middag vanuit Brussel.

Dikke knuffel &
Blessings
Maaike

  • 01 Juni 2012 - 11:48

    Veronica :D:

    :D

  • 01 Juni 2012 - 11:50

    Veronica :D:

    Goeie reis! Zie ik je over 6 weken weer, goed?

    Dikke kus,
    Veronica :D

  • 01 Juni 2012 - 11:54

    Rianne :

    goede reis

  • 01 Juni 2012 - 11:59

    Arjette:

    Geniet er van top zuster, regelneef en brugboef opruimduiker ;-) Je kan het en wij volgen je weer .........beetje jaloers maar ben ook al weer met plannen bezig hoor.
    Doei liefs Arjet

  • 01 Juni 2012 - 12:03

    Berdien:

    He Maaike, wat geweldig dat je weer teruggaat! Heel veel plezier en succes! Doe je ze de groetjes?! Zal voor je bidden, gr Berdien

  • 01 Juni 2012 - 13:06

    Jani:

    hmhmmm werken... geen vakantie ;-)
    Geniet van het weerzien en het aan boord zijn.
    Tot snel

  • 01 Juni 2012 - 13:42

    Amanda:

    Haai Maaike!

    Veel succes...en af en toe wel even de tijd nemen om dan toch te genieten hoor!

    Groetjes Amanda

  • 01 Juni 2012 - 19:39

    Angelina:

    Goede reis, veel plezier, maar vooral: geniet ervan. Als jij geniet dan genieten wij mee.
    Succes

  • 01 Juni 2012 - 20:45

    Marjolein:

    Goeie reis!
    xxx

  • 02 Juni 2012 - 09:38

    Mirjam:

    Ha maaike,

    Goeie reis en vooral veel plezier. Groeten aan je zus en ouders!

  • 02 Juni 2012 - 13:52

    Roel En Elly:

    Goeie reis gewenst en heel veel plezier in Togo. We zien je wel weer in de zomer vermoed ik.
    Groeten
    Roel en Elly

  • 02 Juni 2012 - 19:20

    Danielle:

    Jeemig, wat gaat de tijd snel!!
    Geniet van je weekeind in Belgie, dat is nu dus, en ik wens je een fijne vlucht naar de Canarische Eilanden.

    Veel plezier en hard werken. Toch wil ik, als je weer terug bent, echt een keer met je afspreken hoor, en geen loze beloften naar je doen!
    Veel plezier deze keer, en fijn dat je al die mensen daar weer terug gaat zien.

    Toedeloe!

    Groetjes, Danielle

  • 02 Juni 2012 - 19:34

    Familie Loef:

    Heel veel plezier en zegen. Geniet maar van alles wat het je brengt. Tot ziens.

  • 02 Juni 2012 - 20:00

    Laura:

    Lieve Maaike,
    Geniet ervan daar op het schip!! En ook nog even dit weekend in de Belgique.

    Ik wens je een hele gezegende tijd toe en veel kracht en wijsheid voor je werk op het schip!
    Goede reis en dikke kus!

  • 04 Juni 2012 - 07:36

    Marleen :

    He Maaike, geniet van de tijd aan boord, van de lieve mensen, het varen, werken.......groetjes daar.

  • 04 Juni 2012 - 09:50

    Aletta Feenstra:

    Hoi Maaike,

    Een "echte zendeling(e) houdt zijn / haar koffer binnen handbereik, want je weet maar nooit waar de Werkgever je nodig heeft! Eén collega zendelinge verwoordde het zo: " Mijn koffer is mijn thuis". Die zin houdt zoveel in en is in mijn geheugen blijven hangen. Ik denk dat dit ook voor jou geldt als ik het zo een beetje volg. Het betekent dus eigenlijk dat je alles wat je aan "thuis" herinnert mee meeneemt in je koffer en dat Hij steeds bij je is. Waar Hij is, daar ben je thuis! Veel zegen in je volgende klus... Geniet er ook van, van deze "werk-vakantie"! Door dit te doen laat je zien dat we zelfs in onze "vakantie" op weg mogen gaan met God en een opdracht te vervullen hebben. Ik vraag me gelijk af of we als christenen wel "vakantie" hebben?!! Er moet nog zoveel geploegd, gezaaid, verzorgd, begoten en gemaaid worden, de oogst is nl wit en er lijken weinig arbeiders te zijn. Ik ben trots op je dat jij je laat gebruiken als arbeidster in Zijn Koninkrijk.

    Liefs, werkse, veel zegen en tot ziens!!!

    Groetjes,
    Aletta Feenstra.

  • 04 Juni 2012 - 18:49

    Sandra:

    Ik zal je (wederom) missen. Het wil maar niet echt wennen om afscheid van je te nemen :(

    Veel plezier aan boord!

    Dikke kus,
    Je vriendin, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Maaike @ Mercy Ships

Ruim 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een christelijke organisatie die hoop en genezing wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. Zij doet dit door operaties die in het land zelf niet worden uitgevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Er is op dit moment één schip in de vaart; de ‘Africa Mercy’. Dit schip vaart langs verschillende West-Afrikaanse landen en ligt daar dan een aantal maanden in de haven om de mensen te ontvangen. Het was voor mij sindsdien een droom om op zo’n schip te kunnen werken.
Ik geloof dat we als kinderen van God mogen dromen en dat God de verlangens die we hebben, wil gebruiken. Ik heb een lange tijd in de leugen geloofd dat iedereen toch wel zoiets zou willen en dat ik daar niet goed genoeg voor was. Maar voor God zijn we wel goed genoeg. U bent uniek en ik ben uniek. We hebben allemaal onze eigen talenten en mogelijkheden, Hij wil die juist gebruiken. Ik ontdekte hierin Gods hart en besefte dat ik deze ‘droom’ mocht gaan nastreven.
Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane Heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij.
Op 20 september ben ik door Evangelische Gemeente Jozua uitgezonden worden als zendeling. Op 2 oktober ben ik naar Benin gevlogen om een paar dagen later te beginnen met mijn werkzaamheden als verpleegkundige.
Het schip ligt tot half december nog in de haven van Cotonou, Benin.
Het werk is op vrijwillige basis met kosten voor voedsel en onderdak op eigen rekening, dit geldt voor alle medewerkers. Hierdoor kunnen alle operaties gratis gedaan worden!
Mocht u een (kleine) financiele bijdrage willen leveren, dan kunt u mij sponsoren door uw gift over te maken op de zendingsrekening van Jozua (te Dordrecht) ING-bank nummer 78.75.162, t.a.v. Maaike Rademaker. Deze gift is belastingaftrekbaar.
Eventueel kunt u gebruik maken van mijn persoonlijke rekeningnummer 41.88.63.806, M. Rademaker.

Maar wat ik aan support vooral belangrijk vind, is mensen die biddend achter mij staan. Ik wil u vrijmoedig vragen om uw gebed voor het werk en kracht, wijsheid en liefde voor mij persoonlijk.
P.S.
Alle berichten op deze website zijn mijn persoonlijke beleving en bevatten mijn eigen ervaringen, conclusies en mening. De beschreven verhalen bevatten niet de visie van Mercy Ships als organisatie.

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

nieuws

12 Juli 2012

Droogdok

01 Juli 2012

foto's

27 Juni 2012

Tenerife

16 Juni 2012

Vertrek uit Lome
Maaike

Alles wat je wilt weten.... Al meer dan 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met de Mercy Ships, een organisatie die hoop wil brengen aan de zieken en allerarmsten van de wereld. De manier waarop dit wordt gedaan is door middel van operaties die in het land zelf niet uit worden gevoerd of onbetaalbaar zijn voor de bevolking, gratis te verrichten op een schip dat ingericht is als ziekenhuis. Daarnaast wordt er praktische hulp geboden in het land zelf en worden mensen geschoold om het eigen land verder op te bouwen. Het praktisch toepassen van mijn geloof in de opgestane heer Jezus is iets wat ik graag doe. Wat dat betreft past het werk van de Mercy Ships erg goed bij mij. Ik wil dan ook graag de komende twee jaar op de 'Africa Mercy' gaan werken als verpleegkundige. Meer info over de organisatie: www.mercyships.nl (en engelse site www.ms-information.org) In de zomer van 2009 heb ik een zgn. Gateway Course van de Mercy Ships gevolgd. Hier heb ik de nodige voorbereiding voor het werken en leven aan boord van de 'Africa Mercy' gehad. Op 20 september ben ik vanuit E.G. Jozua uitgezegend als zendeling, waarna ik op 2 oktober naar Benin ben gevlogen. Het uitzenden betekent dat ik onderdeel blijf van de gemeente en dat er vanuit de gemeente voor mij wordt gebeden. Daarnaast is het mogelijk om via een rekeningnummer van de gemeente mij financieel te ondersteunen Het rekeningnummer van de gemeente is 78.75.162 (ING), vermeld bij uw donatie dat het t.a.v. Maaike Rademaker is. Uw gift is dan belastingaftrekbaar. Via de Mercy Ships Holland heb ik het volgende postadres: Maaike Rademaker MS Holland – Mercy Ships M/V Africa Mercy – Dept. Hospital Strevelsweg 700/317 3083 AS Rotterdam Voor pakketjes svp duidelijk vermelden CONTAINER. Dan gaat het doosje mee met de containers die met enige regelmaat vanuit Rotterdam naar West-Afrika varen. (als dat er niet opstaat, wordt het pakket via DHL verzonden en draai ik op voor die kosten) Gewone brieven en kaarten kunnen wel zonder enige aanvullingen naar bovenstaand adres worden gestuurd. Mercy Ships telt op het moment ruim 800 fulltime vrijwilligers. Zo'n 450 van hen wonen en werken op een schip, de anderen op één van de kantoren in diverse landen of een basis in Sierra Leone. Ieder van hen zorgt zelf voor het verzamelen van een kring van sponsors om in het levensonderhoud te voorzien. Wat ik vooral belangrijk vind is ondersteuning in gebed en het onderhouden van contact met 'het thuisfront'. Ik vind het leuk om reacties te lezen ('k zal er niet altijd op reageren vrees ik), dus voel je vrij om een berichtje op deze site achter te laten! Blessings Maaike

Actief sinds 08 Sept. 2006
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 179646

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2009 - 28 Februari 2012

Maaike @ Mercy Ships

19 Juni 2009 - 19 Juli 2009

to the USA

24 September 2006 - 10 Maart 2007

DTS/ Indonesie & Singapore

01 Juli 2005 - 02 Maart 2006

OZ & NZ

Landen bezocht: